TROŠKOVI ŽIVOTA: Koji grad u Hrvatskoj je najbolji za život

7 svibnja, 2022 maxportal
Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Portal Numbeo, poznat po izračunima cijene života u pojedinim državama i gradovima, ažurirao je podatke i objavio novu rang listu za 2022. godinu.



Kako bi izračunali indeks prosječnih životnih troškova na nekom području, koriste podatke o prosječnoj cijeni stanovanja, namirnica, odjeće, prijevoza, slobodnog vremena, komunalnih usluga i restorana.

Hrvatska se našla u sredini, na 59. mjestu od 139 zemalja. Od država u regiji od Hrvatske je skuplja samo Slovenija, koja se našla na dosta višem, 45. mjestu. Srbija je, s druge strane, zauzela dosta niže, 94. mjesto, dok je BiH na 96. mjestu.

Daleko najskuplja država za život su Bermudski otoci u sastavu SAD-a. Slijede Švicarska, Norveška, Island i Barbados.

Zanimljivo je i to da se Kosovo nalazi na samom začelju liste, 135. mjestu. Troškovi života manji su još samo u Alžiru, Kolumbiji, Indiji, Afganistanu i Pakistanu.

Durbovnik najskuplji, Osijek ima pozitivu ravnotežu

Numbeo je objavio i podatke za pojedine gradove, a između pet Hrvatskih gradova obuhvaćenih analizom primjetne su značajne razlike. Najskuplji grad je Dubrovnik u kojem indeks troškova života iznosi 53,98. Slijedi Zagreb s 47,82, Split s 45,72, Rijeka s 44,59 i Osijek u kojem je indeks najmanji i iznosi 39,57.

Osijek je jedini grad koji, prema računici Numbea, ima pozitivu ravnotežu između kupovne moći građana i cijene života. Tako je kupovna moć procijenjena na indeks od 52,85. Nešto je viša kupovna moć od indeksa cijene života i u Zagrebu, dok su za Split i Rijeku ove vrijednosti gotovo izjednačene, na vrijednost od otprilike 45.

No, Dubrovnik je druga priča. U njemu je kupovna moć stanovništva procijenjena na najnižu vrijednost od pet gradova, s indeksom od samo 36,88, što znači da su građani Dubrovnika, prema ovoj ljestvici, prisiljeni živjeti prilično iznad svojih mogućnosti.

R.I. /Foto: ilustracija


Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •