Najuglednija srpska povjesničarka užasnuta ‘Darom iz Jasenovca’: “Propaganda i čisti povijesni falsifikat”

24 veljače, 2021 maxportal
Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

‘Osim jedne žene i male grupe Roma film ne prikazuje da su, pored Srba, u Jasenovcu masovno ubijeni Židovi, Romi i Hrvati antifašisti‘



–  Film ‘Dara iz Jasenovca’ je banalan i predoslovan film. Načinom na koji je prikazao ubojstva banalizirao je zlo i sveo ga na osobno raspoloženje ustaških zlikovaca i sadista, izjavila je za portal Nova.rs  dr. Dubravka Stojanović, jedna od najistaknutijih srpskih povjesničarki i profesorica na beogradskom Filozofskom fakultetu.

– Govorom Maksa Luburića ili časne sestre u filmu je, kao, trebalo objasniti ustašku ideologiju, ali i to je užasno površno – smatra Stojanović nakon što je odgledala film Predraga Gage Antonijevića.

Ona iznosi stav da se “zlo mora izraziti mnogo jačim umjetničkim formama” i dodaje:

– Zato se cijeli ovaj film ne može usporediti ni sa samo jednom Zafranovićevom scenom ustaškog klanja u autobusu koja vas obilježi i nauči što je fašističko zlo za cijeli život.

Povjesničarka podsjeća i na buru koja je od početka pratila ovaj film.

– Film je propaganda u načinu na koji je financiran, načinu na koji je izabran za srpskog kandidata za nagradu Oscar i emitiran prije kinopremijerena RTS-u. Sve su to skandali. A sada čujemo i vidimo i da je scenarij za film plagijat pisca i scenarista Arsena Diklića!

Profesorica Stojanović navodi i da je Antonijevićevo ostvarenje “povijesno selektivno”, što ovako obrazlaže:

– Osim jedne žene i male grupe Roma film ne prikazuje da su, pored Srba, u Jasenovcu masovno ubijeni Židovi, Romi i Hrvati antifašisti. Time je film na tragu propagandnih partizanskih filmova koji su kao žrtve prikazivali samo partizanske borce, a ne i civile. Selekcija žrtava je ne samo ružna i falsifikat povijesti, nego je i opasna igra s poviješću – kaže Dubravka Stojanović.

R.I. /Foto: nova.rs


Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •