Zagrepčanka prevarena na Internetu: ‘Rekla sam si – glupa si ko tenk’

15 veljače, 2024 maxportal
Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

“Gdje mi je mozak bio”, ponavljala je Zagrepčanka koja već danima griz” jer je nasjela na lažni web shop i vjerojatno ostala bez više od 100 eura jer je željela kupiti tenisice na popustu



Sve je krenulo, kaže, vrlo naivno. Polakomila se za dobrim popustom na internetu. “Jako sam htjela te tenisice, ali koštaju 1400 nekadašnjih kuna. A onda sam naletjela na tu stranicu i vidjela fantastičan popust. Moje tenisice bile su na oko 400 kuna.

Naravno da u tom trenu nisam obraćala pažnju da je stranica puna tipfelera, nije mi ni zazvonilo što su cijene i dalje u kunama, ništa nisam posumnjala nego sam spremno izvadila karticu kao kauboj revolver i ukucala sve brojeve, podatke i onaj kod za verifikaciju”, ispričala je Zagrepčanka za Net.hr.

Ushićena što joj stižu nove tenisice, nije posumnjala ni kada se samo na trenutak na ekranu pojavio logotip kartice koju je koristila, sve to zanemarila vjerujući da je uhvatila nevjerojatnu priliku i tenisice kupila jeftino.

“Naravno da nisam dobila poruku da je moja narudžba zaprimljena niti kod po kojem mogu pratiti kako stiže moj paket. Posumnjala sam čim sam na internet bankarstvu vidjela da mi je, umjesto oko 400 kuna ili oko 53 eura, skinuto 106 eura. Iščitala sam ime tvrtke koja je uzela novac, pretražila na internetu i vidjela da je riječ o Hong Kongu. Tad mi je bilo jasno, rekla sam si: ‘Glupa si ko tenk, nasjela si'”.

Lažna internetska stranica i dalje je aktivna

Kaže da je web shop na kojem je kupila i dalje aktivan, da i dalje reklamiraju “njene” tenisice, klikajući po stranici i dalje se otvaraju tekstovi puni tipfelera te je i njoj sada jasno da je bilo puno znakova koji su govorili da tu nešto ne valja.

“Poslala sam i upit na tu stranicu, nikad nisam dobila odgovor sa stranice, ali jesam s nekakvih privatnih ljudi s privatnih mailova, od neke Emme i Jamesa. I opet mi je jasno da sam prevarena jer me u mailovima oslovljavaju kao da sam im neka frendica. Muko moja…”, govori nam.

Zvala je u banku i rekli da postoji mogućnost da joj vrate novac natrag ako nije dva puta autentificirala kupovinu na lažnoj web shop stranici. Ako jest, prepričava naveli su da joj neće moći vratiti novac. “I dodali su da imaju na tisuće slučajeva sličnih prijevara i da ću malo čekati dok ne obrade moj predmet. Kartica je u međuvremenu blokirana, dobila sam novu”, kaže Zagrepčanka.

Na uvid nam je dala i odgovor banke postoji li mogućnost da vrati novac.

“Sumnja da se radi o lažnoj stranici i da Vam roba neće biti isporučena nije osnova za pokretanje reklamacije prema drugoj banci. Banka može pokrenuti reklamaciju na osnovu neisporučene robe, no prema pravilima kartične kuće, reklamaciju je moguće pokrenuti tek kada prođe rok za isporuku proizvoda. Ako rok za isporuku nije bio naveden, reklamaciju možemo pokrenuti po isteku 30 dana od datuma transakcije”, odgovorili su joj iz banke

Policija lani riješila 513 slučaja online prijevare

Sada čeka da prođe taj rok. Ako joj roba ne stigne iz bance su joj preporučili  da pošalje potvrdu narudžbe koju je dobila na mail i sve mailove s trgovcem.

“Učinit ćemo sve kako biste dobili svoj novac iako banka ne odgovara za kvalitetu/isporuku robe plaćene karticom”, navode u svom odgovoru.

No nije ona jedina koja je nasjela, policija skoro svakodnevno objavljuje slučajeve prijevara. Prema podacima Ministarstva unutarnjih poslova, lani su evidentirali 1359 računalnih prijevara, a razriješili su njih 513. Godinu ranije evidentirali su 1425 prijevara, a riješili njih 771.

D.M. /Foto: Ilsutracija


Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  


-->