Biskupi protiv Frljića: Kako ne biti zgrožen kad se u hramu kulture druge vrijeđa i blati

22 travnja, 2017 maxportal
Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Splitsko-makarska nadbiskupija izrazila je nezadovoljstvo zbog uvrštenja predstave “Naše nasilje i vaše nasilje” autora Olivera Frljića na ovogodišnji festival hrvatske drame 27. Marulićevi dani.



Priopćili su da ta predstava vrijeđa osjećaje građana i vjernika te pozvala odgovorne da razmotre njezino uvrštavanje na program Marulićevih dana.

“Ovim putem molimo sve odgovorne da još jednom promotre prikladnost sadržaja u sklopu nacionalne kulturne manifestacije 27. Marulićevi dani te učine potrebne korake kako sadržaji koji nisu dostojni imena Marka Marulića i grada Splita ne bi vrijeđali osobe i ponižavali samu kulturu”, navodi se priopćenju Splitsko-makarske nadbiskupije koje je upućeno Ministarstvu kulture, Splitsko-makarskoj županiji, Gradu Splitu i Hrvatskom narodnom kazalištu (HNK) Split.

‘Kako ne biti tužan…’

Splitsko-makarska nadbiskupija, kako se navodi, potaknuta mnogim upitima povrijeđenih vjernika, s osjećajima tuge i razočarenja, žaljenja i zgroženosti, upućuje vapaj “svima koji u našoj Domovini, u našem gradu Splitu i u našim kulturnim institucijama, poglavito u HNK-u, da vode brigu o kulturnom i duhovnom odgoju i obrazovanju pojedinca i društva”.

“Doista, kako ne biti tužan kada se kultura zaodijeva u ruho nepristojne provokacije, štoviše vrijeđanja osjećaja građana i vjernika našega grada i Hrvatske? Kako ne biti tužan kada se u program uvrštava predstavu, koja iz najnižih pobuda vrijeđa Boga, čovjeka i naciju, iako se zna da je već izazvala osude domaće i međunarodne javnosti zbog svoga blasfemičnog sadržaja?”, pita Splitsko-makarska nadbiskupija. Po službenom programu ovogodišnjih Marulićevih dana, koji su sinoć otvoreni i traju do 28. travnja, izvođenje Frljićeve predstave predviđeno je za ponedjeljak, 22. travnja, na večer u 20 sati na pozornici splitskog HNK-a.

‘Kako ne biti razočaran…’

“Kako ne biti razočaran kada se u gradu Marka Marulića – oca hrvatske književnosti i graditelja europske kulture, pisca duhovnih i moralnih djela koja veličaju Boga Stvoritelja i utjelovljenu ljubav Isusa Krista, pisca koji je bio poticaj učenim ljudima i kulturnim djelatnicima i nadahnuće svecima u misionarskom naviještanju Radosne vijesti, pod imenom tog istog velikana prikazuje predstava koja izvrgava ruglu lijepo i sveto?”, stoji u priopćenju Splitsko-makarske nadbiskupije glede te predstave. Nadalje Nadbiskupija pita kako ne biti žalostan kada se u Dujmovu gradu, u vremenu neposredne priprave za Sudamju i u vremenu “kada slavimo najveće otajstvo kršćanske vjere- muku, smrt i uskrsnuće našeg Spasitelja za kojega je naš sveti zaštitnik (sv Duje) dao život, izrugivanjem nanositi teški udarac mističnom tijelu istoga Krista, to jest zajednici vjernika ovoga grada i naše Domovine?”

“Kako ne biti zgrožen kada se u ‘hramu kulture,’ ustanovi koja treba odgajati, na najvulgarniji način druge vrijeđa, omalovažava i blati? Kako ne biti zgrožen porukom koju se šalje djeci i mladima obiteljima i društvu?”, poručuje Splitsko-makarska nadbiskupija u vezi s uvrštavanjem Frljićeve predstave “Naše nasilje i vaše nasilje” u program Festivala hrvatske drame 27. Marulićevih dana.

Vjernike pozivaju na molitvu

Pozvala je vjernike na molitvu Gospodinu kako bi “ovaj apel dodirnuo savjest i srca ljudi da jezik i način komuniciranja suvremenoga čovjeka ne bude uvredljiv prema drugome i ne ismijava vrednote i osjećaje drugih.” “Samo tako ćemo promovirati kulturu koja uzdiže i oslobađa, a ne vrijeđa i ponižava,” zaključuje Splitsko-makarska nadbiskupija u apelu.

Prema medijskim napisima o toj predstavi, u scenama koje je i dio europske kazališne publike imao prilike vidjeti je prizor gole žene s hidžabom na glavi koja u jednom trenutku iz svojega spolnog organa vadi nacionalnu zastavu, a nedugo nakon toga glumac koji predstavlja Isusa Krista silazi s križa (napravljenog od plastičnih posuda) i siluje tu muslimanku.


Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  


-->