Silovatelj iz HNK Rijeka: Sakrijte fotoaparate, ide Oliver Frljić

19 siječnja, 2015 maxportal
Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Takozvani redatelj prozvao je, kao neki vrhovni sudac čovječnosti, cijeli jedan narod šovinističkim, jer se Hrvati usudiše preimenovati “Jazavac” u “Kerempuh”. Frljić je kao kao spodoba koja siluje pa se na sudu brani: ‘Izazvala me pa sam ju silovao!’



PAŽLJIVO slušam dr Marka Alerića, bolje napisati, zadovoljstvo mi je slušati profesora u izvrsnoj emisiji „Jezik naš svagdašnji“ na Radio Sljemenu. Čast mi je priznati da slušajući profesora mnogo naučih o Hrvatskom jeziku. Slažem se s tvrdnjom cijenjenoga profesora da je promjena imena Hrvatskog kazališta „Kerempuh“ posve logična. A što napisati o nekulturi, takozvanog redatelja, Frljića, koji je izjavio za Hrvate da su šovinisti, jer su se eto usudili kazalište „Jazavac“ preimenovati „Kerempuh“??  kerempuh

Bez inspiracije nema niti umjetničkog djela. Riječi, kao i note, svakom su na raspolaganju, o talentu umjetnika ovisi na koji način će složiti riječi, note, da umjetničko djelo bude harmonična poruka čovječanstvu. Čista umjetnost ima to plemenito poslanje da u čovjeku njeguje vrijednosti koje su svjetionik pravednosti. Da citiram velikog Platona: Pravednost je taxis kai kosmos –poredak i ljepota – duševnih dijelova; to je duši ono isto što i zdravlje  tijelu. Svatko zlo  je disharmonija; i to između čovjeka i prirode, ili između čovjeka i drugih ljudi, ili između čovjeka i njegove vlastite prirode.

Mržnja kao inspiracija takozvanom redatelju

Kada po svaku cijenu netalentirani ljudi žele postati umjetnici najviše pati umjetnost. Majka Umjetnost je sveta roda i ona ne prima u svoje naručje mržnju, a Frljić  u mržnji nalazi „inspiraciju“, stoga nažalost  nije čudno da eto i Kerempuh postade šovinista. Zanimljivi su ti netalentirani ljudi koji po svaku cijenu žele privući pažnju na sebe. Kako im to ne uspijeva umjetničkim djelima spremni su čak i plivati nihilističkom strujom dekadencije ne shvaćajući jadni da na taj način postaju i sami lovina primitivizma.

Takozvani redatelj prozvao je, kao neki vrhovni sudac čovječnosti, cijeli jedan narod šovinističkim, jer eto Hrvati se usudiše promijeniti “Jazavac” u “Kerempuh”!?  Pa i prvašići školarci mogu zaključiti da je “Kerempuh” ne samo glasovitiji naziv kazališta već i bliži hrvatskom identitetu, jer ipak ne smijemo zaboraviti da se  radi o hrvatskom kazalištu, ili to ja možda sanjam? Frljić bi trebao odgovoriti čovjeku u ogledalu na jednostavno pitanje: Je li je šovinizam prozivati Hrvatski narod šovinističkim? Zar nas umjetnost ne uči da je slobodni pojedinac temelj čovječanstva a ne obrnuto!?

Nažalost Frljić je samo proizvod političke kaste koja sebe smatra vladarom slobodnog pojedinca. I pazite sada koliko je politička kasta pogubna za sustav vrijednosti kada imenuje za ravnatelja HNK Ivana pl. Zajca Frljića, čovjeka koji hrvatski narod naziva šovinističkim jer se eto usudi „Jazavac“ promijeniti u „Kerempuh“, jer se eto slobodni hrvatski pojedinac usudio njegovati osobni identitet.  Zar po takvim izvrnutim frljićevskim tezama    onda nije i sam Ivan pl. Zajc primitivni šovinist!? Mora da se besmrtni skladatelj okreće u grobu kada čuje i vidi tko postaje ravnatelj HNK Ivan. pl. Zajca!

Nedostatak mašte jalovog dramatičara

Frljić zamišlja da je umjetnik, dramatičar. Zamišljati je prvi korak prema umjetnosti, ali opet nedovoljno da bi te život proglasio umjetnikom. Besmrtni umjetnik Charles Dickens  mudro je rekao: ‘Mašta čini pisca piscem, što je mašta bujnija to je pisac plodniji.’  Thomas Lainer „Tennessee“ Williams III poznatiji kao Tennessee Williams i William Shakespeare crpili su svoja besmrtna djela iz mašte.

Jalovi i netalentirani dramatičari nemaju vrlo bujne mašte i kao takvi mogu samo  raditi praizvedbe  besmrtnih umjetnika. Kada takvi pokušavaju pisati drame nastaje disharmonija. Svatko zlo je disharmonija; između čovjeka i prirode, ili između čovjeka i drugih ljudi, ili između čovjeka i njegove vlastite prirode. images_cms-image-000007287[1]

Svaki razuman čovjek mora se zapitati zašto i po kojim kriterijama su tog netoleratnog lika, koji bježi od unutarnjih Demona ko’ vrag od tamjana,  “čudaka” Frljića instalirali politikant gradonačelnik Vojko i politikantica ministrica kulture Zlatar Violić???

Odgovornost ministrice i gradonačelnika

Dakle odgovornost je na Vojku i Violićki , odgovornost? Stanuje li kod njih ta časna karakteristika, odgovornost?? Nek’ vrijeme bude sudac njihove (ne)odgovornosti. Ali kada vidimo i slušamo “izjave” Milanovića ništa nas više ne treba čuditi. “Zahvaljujući” toj družbi “čudaka” država Hrvatska se pretvara u jedan veliki cirkus u kojem glavne uloge dobivaju raznorazni frljići i ostali anonimusi iz kukavičjeg gnijezda…

U kazalištu koje proklamira toleranciju za jednu se fotografiju redatelj se sjuri iz gledališta, otrgne fotoaparat gledateljici i – zove policiju. Vitomira Lončar sjajno je to opisala: Frljić je kao kao spodoba koja siluje pa se na sudu brani: ‘Izazvala me pa sam ju silovao!’

Veliki Ivan pl. Zajc zaista mora da se okreće u grobu od silne sramote. A Rijeka? Prljavštinu s ulica možeš  lako isprati ali duhovnu prljavštinu -e to ide malo teže.

Walter William Safar


Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  


-->