Koji auto na slici ima prednost? Ovo je odgovor, ali i upozorenje

14 studenoga, 2023 maxportal
Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Fotografija semaforiziranog raskrižja u Splitu objavljena na Facebook stranici Prometne zgode i nezgode izazvala je raspravu. S pravom, jer je riječ o problematičnom raskrižju napravljenom protiv pravila struke, u interesu trgovačkog centra, odnosno onih koji su za to lobirali



Naime, konkretno raskrižje je trebalo riješiti bez semafora, uz zadržavanje znaka prvenstva prolaza, ali uz ograničenje brzine od 30 km/h. Izlaz iz trgovačkog centra trebao je biti samo udesno i dotud bi vrijedilo ograničenje brzine.

Ovako je postavljeno nelogično prometno rješenje, odnosno oznaka ceste s prvenstvom prolaza je suvišna, pa time i zbunjujuća, je je postavljeni semafori poništavaju.

U cestovnom prometu jasna je hijerarhija u regulaciji: 1. policajac, 2. semafor, 3. prometni znak.  Dakle, ako policajac regulira promet na raskrižju, on je nadređen semaforu i prometnom znaku.

Ako je raskrižje semaforizirano, a nema policajca, semafor je odrađujući čimbenik te su pravila semaforiziranog raskrižju nadređena prometnom znaku, koji u konkretnom znaku prometni trak koji skreće ulijevo određuje glavnom prometnicom (s prvenstvom prolaza).

Dakle, vozilo u žutom krugu ima prednost jer zadržava pravac kretanja. No, konkretna slika ne odražava stanje sukoba prednosti, jer je u desnoj traci, koja također zadržava pravac kretanja.

Ovo nelogično i zbunjujuće prometno rješenje trebalo bi promijeniti i za to ne bi trebalo čekati prvu težu prometnu nesreću na tom raskrižju, koja će se neminovno, po zakonu velikih brojeva tu i dogoditi. Nadamo se bez teže ozlijeđenih.

Naime netko od manje iskusnih ili starijih vozača, pod dojmom jasnog znaka prvenstva prolaza ulijevo, ignorirat će obvezu da na semaforiziranom raskrižju treba propustiti vozilo koje zadržava pravac kretanja, misleći da dolazi iz sporedne ceste.

Dr. Željko Marušić/Autoportal


Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  


-->