Jeste čuli za dijetu kuhanim jajima za brzi gubitka kilograma? Ovo je veliki vodič kroz nju

18 veljače, 2022 maxportal
Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Kuhana jaja su hranjiva, zasitna i laka za pripremu, osim toga jako su ukusna. Za sva ljubitelje ove namirnice, imamo odlične vijesti, naime postoji “dijeta s kuhanim jajima”.



To je u biti stil prehrane koji sadrži puno tvrdo kuhanih jaja te potiče mršavljenje. No, dijeta s kuhanim jajima je prilično ekstremna, kao i većina dijeta, i možda ipak nije dobra ideja, piše Živim.hr

Što je dijeta s kuhanim jajima?

Čini se da dijeta s kuhanim jajima potječe od Arielle Chandler, autorice knjige “Dijeta kuhanim jajima: jednostavan, brz način za mršavljenje!”, ali nije jasno je li Chandler uistinu kreatorica, kaže Grace Clark-Hibbs, registrirana dijetetičarka i osnivačica Nutrition with Grace za Shape.

– Dijeta se usredotočuje na kuhana jaja, koja su općenito zdravija metoda pripreme nego kajgana ili prženje, budući da ne zahtijevaju dodavanje ulja. No, ova dijeta ne uključuje samo jaja.

Neke verzije također naglašavaju nemasne proteine ​​i ograničavaju ugljikohidrate, što ju u biti čini vrstom prehrane s niskim udjelom ugljikohidrata – rekla je Clark-Hibbs.

 

 

image

– Osim što potencijalno potiče gubitak težine, dijeta s kuhanim jajima navodno pomaže u smanjenju apetita i sagorijevanju kalorija – kaže američka nutricionistica Charmaine Jones.

Hrana koju treba jesti i izbjegavati na tradicionalnoj dijeti s kuhanim jajima

– Postoji nekoliko verzija prehrane s kuhanim jajima – objašnjava Clark-Hibbs.

Dodaje da tradicionalna, najpopularnija varijacija zahtijeva tri glavna obroka bez međuobroka, a prilikom svakog obroka konzumiraju se najmanje dva kuhana jaja, uz nemasne bjelančevine kao što su piletina i riba, povrće bez škroba (lisnato zelje, rajčice), nešto voća (ono s manje ugljikohidrata, npr. grejp, naranče) te piće bez kalorija (voda, nezaslađeni čaj).

– Glavne namirnice koje treba ograničiti ili izbjegavati su ugljikohidrati kao što su kruh, riža i tjestenina – dodaje Clark-Hibbs.

Naravno, to uključuje i škrobno povrće, kao što je krumpir te mahunarke, kao što su grah i leća. Voće s visokim udjelom ugljikohidrata, poput banana i jabuka, također je zabranjeno te šećerom zaslađena pića. Popis zabranjenih namirnica ne staje tu.

– Mnoge prerađene grickalice (npr. čips od krumpira, čips od tortilje, krekeri, itd.) sadrže puno ugljikohidrata, tako da se one ne mogu uklopiti u ovu prehranu. Što se tiče prerađene hrane kao što su slanina i kobasice, možete ih pojesti, ali u malim količinama – napominje Clark-Hibbs.

No, mogu se jesti punomasni mliječni proizvodi poput maslaca, sira, punomasnog mlijeka i punomasnog jogurta.

– Ove vrste mliječnih proizvoda imaju više masti nego ugljikohidrata. Ne postoje stroga pravila o tome koliko često možete jesti mliječne proizvode s visokim udjelom masnoća. Međutim, budući da je ova dijeta toliko restriktivna, htjet ćete jesti više masti kako ne biste stalno bili gladni – ističe Clark-Hibbs.

Prednosti dijete s kuhanim jajima

Jaja su jedna od najhranjivijih namirnica kada se konzumiraju u zdravim količinama. Također su prepuna luteina i zeaksantina, antioksidansa koji održavaju zdravlje očiju.

Sadrže i željezo (doprinosi rastu stanica), cink (jača imunološki sustav) i kalcij (promiče zdravlje kostiju). Ne samo da jaja nude nemasne proteine, već sadrže i vitamine A, D, E i K, cink, selen i vitamin B.

U osnovi, jaja su odličan izvor hranjivih tvar. To znači da ćete unositi brojne nutritivne tvari tijekom ove dijete. Također ne škodi što su jaja nisu skupa, a to je velika prednosti u odnosu na druge dijete.

– Ako želite smršavjeti, dijeta će potaknuti gubitak težine u kratkom vremenu, zbog niskokalorične prehrane – napominje Clark-Hibbs.

I dok nema istraživanja o tome kako ova specifična dijeta podržava gubitak težine, postoje dokazi da kratkoročne dijete s niskim udjelom ugljikohidrata, općenito, mogu učiniti upravo to.

Na primjer, prema pregledu iz 2020., prehrana s niskim udjelom ugljikohidrata tijekom šest do 11 mjeseci može dovesti do gubitka težine. Uz, to povećava se HDL (“dobar”) kolesterol te snižava visoki krvni tlak i LDL (“loš”) kolesterol, što sve smanjuje rizik od srčanih bolesti.

Međutim, nema istraživanja koja bi mogla reći koliko dijeta s kuhanim jajima može dovesti do gubitka težine, a kamoli do održavanja tjelesne težine.

Nedostaci dijete s kuhanim jajima

Kao što je ranije spomenuto, niskokalorična, niskougljikohidratna prehrane s kuhanim jajima može potencijalno potaknuti gubitak težine u kratkom roku. Ali to je kratkoročno.

– Početni izgubljeni kilogrami bit će posljedica izgubljene vode, ali zapravo nećete izgubiti masnoću – objašnjava Clark-Hibbs.

To je zbog načina na koji se ugljikohidrati pohranjuju u tijelu. Naime, ugljikohidrati se pohranjuju kao glikogen, koji se nalazi u jetri i mišićima, a prema članku u Journal of Applied Physiology, vežu se za vodu. Nizak unos ugljikohidrata smanjuje zalihe glikogena u tijelu, čime se povećava gubitak vode, a ne masti.

Čak i ako se možete držati dijete nekoliko tjedana ili dulje, učinci vjerojatno neće biti održivi.

– U početku ćete gubiti tjelesnu masnoću, ali je vjerojatnost da ćete nastaviti s mršavljenjem tim ritmom je niska jer je dijeta restriktivna – kaže Clark-Hibbs. Drugim riječima, kad smanjite previše unos kalorija, vaš će se metabolizam usporiti kako bi uštedio energiju, a to će rezultirati sporim mršavljenjem.

Isto tako, kombinacija malo ugljikohidrata i kalorija će vas vjerojatno ostaviti nezadovoljnima i gladnima.

Drastično smanjenje ugljikohidrata također će otežati zadovoljavanje dnevnih potreba za vlaknima. Uostalom, vlakna su vrsta ugljikohidrata koja se nalazi u namirnicama ograničenim ovom prehranom, kao što su banane i leća. Nizak unos vlakana može povećati rizik od nepravilnog pražnjenja crijeva i gladi, kaže Jones.

Također može povećati rizik od srčanih bolesti i dijabetesa tipa 2 jer unos dovoljno vlakana može pomoći u upravljanju visokim kolesterolom i šećerom u krvi, poznatim kao čimbenicima rizika za srčane bolesti i dijabetes tipa 2.

Tu je i problem prenaglašavanja jedne namirnice, u ovom slučaju, jaja. Da, jaja se općenito smatraju zdravim, ali imajte na umu da se smatraju hranjivim, ističe Jones, u zdravim količinama.

Američko udruženje za srce definira zdravu količinu kao jedno ili dva jaja dnevno, preporuka koja se odnosi na sve odrasle osobe s ili bez rizika od srčanih bolesti. Uz zahtjeve od najmanje dva jaja po obroku, tri puta dnevno, dijeta s kuhanim jajima uključuje znatno više jaja od preporučene količine.

– U konačnici fokusiranje na jednu hranjivu tvar ili hranu, poput jaja, dugoročno nije zdrava strategija – ističe Clark-Hibbs.

To predstavlja rizik od nedostatka hranjivih tvari koje održavaju pravilno funkcioniranje vašeg tijela. U ovom slučaju, ti hranjivi sastojci koji nedostaju proizlaze iz ograničenja prehrane ugljikohidrata i vlakana, koje obično dobivate iz hranjivih namirnica kao što su cjelovite žitarice, leća i banane.

Zaključak?

Iako dijeta s kuhanim jajima uključuje više od jaja, ona je i dalje vrlo restriktivna. Plan prehrane sadrži malo kalorija i ugljikohidrata što znači da tijelu mogu nedostajati tvari potrebne da ostane zdravo.

I dok ove značajke mogu potaknuti kratkoročni gubitak težine, učinak vjerojatno neće biti održiv. Da ne spominjemo, jedenje dva do tri jaja u svakom obroku može biti prilično dosadno, čak i ako ih zaista volite.

Najbolja dijeta je ona koja je dobro uravnotežena, uključuje raznoliku hranu i ne zahtijeva snagu volje da se slijedi. Možda da ipak ‘škicnete’ mediteranski tip prehrane.

Megy M. /Foto: shuterstock


Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •