Ako progovorite srpski u Duborniku dobijete popust 40 posto

17 rujna, 2022 maxportal
Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Da biste ovog leta dobili popust u nekom od brojnim dubrovačkih restorana, kafića ili slastičarnica dovoljno je bilo samo da – progovorite. Takozvani popust za domaće goste, koji je u odlazećoj ljetnoj sezoni postao zaštitni znak Dubrovnika, ne odnosi se samo na Hrvate, već i na turiste iz ostalih država s prostora bivše SFRJ, piše N1 Beograd.



Jedan od njih je i Beograđanin Milan, koji je bio više nego prijatno iznenađen kada je dobio ceh za večeru u restoranu jednog dubrovačkog hotela.

„Kada su nam donijeli račun video sam da je obračunat i neki popust od trideset posto. Bio sam zbunjen, pa sam pitao konobara o čemu je riječ. Rekao mi je da u pitanju popust za sve goste koji pričaju na ‘našem‘, misleći pritom i na srpski“, prepričao je Milan razgovor s konobarom.

Sugovornik portala N1 kaže da visina „popusta za domaće“ varira od lokala do lokala, a kreće se od dvadeset do čak četrdeset posto, čime su, dodaje, prilično paprene cijene u Dubrovniku postale koliko-toliko pristupačne.

„To hoćete li dobiti popust nekad zavisi i od konobara koji je u smjeni. U principu popust odobravaju svima koji pričaju na nekadašnjem srpskohrvatskom jeziku, a to znači i onima s crnogorskim ili bosanskim akcentom. Svima koji su ‘naši‘, kako su mi rekli“, objasnio nam je Milan.

Slično iskustvo ovog leta doživjela je i Beograđanka Ljubica, koja je jedan dan svog ljetovanja odvojila za obilazak Dubrovnika.

„Šetala sam s porodicom dubrovačkim starim gradom, pa smo na tri različita mjesta kupovali sladoled i sokove. I na svim računima je pisalo ‘popust trideset posto‘.

U prvi mah nam nije bilo jasno o čemu se točno radi, ali nam je kasnije jedan od konobara objasnio da je riječ o popustu za sve goste koji pričaju na hrvatskom, srpskom ili bilo kom jeziku koji se govori na prostoru bivše SFRJ“, ispričala nam je Ljubica.

Foto: N1 Bgd


Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •