Denis Kuljiš o tv-seriji ‘Novine’: Nepojmljivo loše, glupo i dosadno

10 siječnja, 2017 maxportal
Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Jučer smo gledali zadnje nastavke domaće tv-serije ”Novine”. Nepojmljivo loše, glupo i dosadno. Najgora je režija. U usporedbi s ovim đubretom, više nego osrednji stari film Fadila Hadžića ”Novinar” , izgleda kao remek-djelo.



Piše: Denis Kuljiš

Kad ne gledaš Rijeku s visine od 1500 metara, snimanu dronom, aute kako mile i onaj sto puta ponovljeni kadar lučkih postrojenja koja nemaju nikakve veze s pričom, prikazuju se likovi snimani s leđa, s velike udaljenosti, najčešće kroz neko grmlje, cvijeće ili drugo raslinje, iza stupa, kroz staklo, u refleksu, iz kamina, a kad nema nikakvih zapreka koje će tako očuditi i ”stilizirati” kadar, onda ih kamera hvata odozgor, ili odozdor, te malo sa strane. Bilo je potrebno vizualno napucati kadrove da se ne vidi kako u scenama nema ništa. Rastegnuti dijalozi, dugo čekanje replika, pa se puši, dim se izvija, radnja ne miče s mjesta.

Snimalo se s niskim kontrastom, tako da se gotovo izgubi boja, po uzoru na pomodne danske serije, gdje to, međutim, pristaje ambijentu – sjeverno svjetlo. Ovdje je to promašeni manirizam. Ovaj ambijent Matanić nije uspio fotografirati, on je potpuno nesposoban za kreiranju atmosfere, naprosto postavi kadar, akteri sjednu i onda šute ili razmjenjuju značajne izgovorene beznačajne rečenice bez ikakvog dramskog naboja.

Užasno su našminkani, svi izgledaju kao da su prošli kroz pješčanu oluju. A casting je upravo nevjerojatan – tu nitko nema karizme da igra epizodu portira (kad se samo sjetiš kakvu je karijeru Bešlagić napravio od epizodne uloge portira!).

Svi odabrani glumci su neugledni, snimani da izgledaju kao stare krpene lutke, bez života i duha. Sve skupa, jedna golema praznina koja svjedoči o prirođenom antitalentu redatelja Matanića i odgovarajućim sposobnostima Nebojše Tarabe, producenta ovdašnjega, koji potpisuje sve najgore domaće tv-serije ikad snimljene (Policijska patrola, Mamutica, Loza).

Njegove serije nikad nisu bile gledane, smiješne ili uzbudljive. Čovjek je zalutao među producente poslije karijere novinara u kojoj nije ništa postigao, jer je bio beznačajan autor i loš urednik. Privatno, bio je zabavna persona, lak bosanski zafrkant, društven i duhovit, samo što se to nikad nije reflektiralo u njegovom radu.

”Novine” su u zanatskom smislu debakl. I scenarij je razočarao, sumnjam da bi čak i dobar režiser iz toga nešto izvukao.

Ne vidi se nikakav učinak ”dramaturške konzultantice” Tene Štivičić. Ili ih ona, zapravo, nije konzultirala nego se potpisala pod projekt da bi ga lakše dobili, ili je njen dramaturški mozak zapravo tata, Ivo Štivičić, dokazano briljantni dramaturg. I sad se pitam – zašto HTV nije naručila ovakvu seriju od Štivičića?

I ovako star, on bi lijevom rukom napravio nešto sigurno barem sto puta bolje. Uostalom, najveći dramski projekt RTS upravo je pretpremijerno prikazao Zdravko Šotra, koji ima oko osamdeset… Mrjestilište diletanata u hrvatskoj filmskoj i tv-produkciji, to je upravo prestrašno. Izgubiš zadnju nadu da će se nešto napokon pomaknuti na bolje, ne mislim sad samo na film i televiziju.

P. S. U usporedbi s ovim đubretom, više nego osrednji stari film Fadila Hadžića ”Novinar” (1979) koji smo nedavno gledali na ”Klasiku”, izgleda kao remek-djelo. Režija, dramaturgija, glumci, sve, zaista neusporedivo, nebo i zemlja.

 


Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  


-->