Ovaj matematički zadatak mnoge je posvađao: Je li rješenje 1 ili 4?

30 studenoga, 2024 maxportal
Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Matematički zadaci, jednadžbe i operacije odlični su stimulans za rad mozga, a često ih ne cijenimo. Matematički zadatak s naslovne fotografije mnoge je posvađao: Je li rješenje 1 ili 4?



Mnogi, kada vide brojeve na gornjoj slici, odmah osjete pojavu stresa. Drugi možda žele trčati što je dalje moguće kako bi izbjegli izazov. Ovakav pristup rijetko daje pravi odgovor, koji je dostižniji nego što mislite. Samo počnite računati i vidjet ćete.

Ovo je vrijeme da zgrabite olovku i papir, prepišete operaciju i pregledate je. Ako niste sigurni odakle početi, pregledajte osnovna matematička pravila i formalni redoslijed operacija. Poznavanje ovih osnova čini jednadžbu puno lakšom za rješavanje.

Svi smo učili matematiku, pa bismo trebali biti upoznati s osnovnim principima. Međutim, je li doista tako? S vremenom nam zaboravljena znanja izmiču, ostavljajući nas nesposobnima za rješavanje matematičkih operacijama i zagonetkama koje zahtijevaju to znanje. Posljedično, mnogi ljudi čine ozbiljne greške.

Nemali broj ljudi tvrdi da je rješenje ovog matematičkog zadatka 4.

Kako riješiti zadatak?

Odakle započeti svoj izračun? Prema matematičkim pravilima prvo se moraju obraditi sve zagrade, a u ovom slučaju jednadžba sadrži zbrajanje unutar zagrada.

Sada se operacija, transformirana u “10 : 5(2)”, čini lakšom za rukovanje, što potiče daljnji izračun. Sada morate ponovno razmisliti koju operaciju prvo izvesti, budući da rezultat ovisi o ovom koraku. Prvo ćete se pozabaviti izrazom 5(2), koji uključuje množenje. Dakle, dobivate 10:10, što rezultira brojem 1.

Redosljed operacija

Nerazumijevanje redoslijeda operacija može vas odvesti u slijepu ulicu što dovodi do rezultata 4. Pojedinci koji su došli do ovog rezultata ispravno su započeli tako što su prvo razmotrili brojke u zagradama, ali su kasnije pogriješili rješavajući jednadžbu slijeva nadesno, počevši s podjelom.

Nažalost, ova metoda ih je odvela na krivi put. Jednadžba 10:5(2) nije isto  što i 10:5×2. U ovom slučaju broj 5 i broj 2 u zagradi, ako nisu odvojeni znakom množenja, čine jednu jednu cjelinu. Tek nakon množenja s pet i sadržaja zagrade prijeđite na dijeljenje.

Istina da je ima profesora matematike koji tvrde drugačije, da je točan rezultat 4, a taj rezultat će najšeće pokazati i znanstveni kalkulatori jer broj 5 i 2 neće smatrati kao jedu cjelinu, nego kao znak množenja, a operacije iste važnosti ( množenje i dijeljenje) izvest će slijeva nadesno.

Megy M. /Foto: Press


Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  


-->