HRVATSKA GASTRO PRIČA U BRUXELLESU Gosti žele hrvatske proizvode, malo su skuplji, a mnogo bolji

20 ožujka, 2018 maxportal
Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Ministar Tomislav Tolušić boravio je u Bruxellesu 19. ožujka 2018. godine gdje se održao sastanak Vijeća ministara poljoprivrede i ribarstva Europske unije.



Nakon sastanka Vijeća ministara Tolušić je predstavio hrvatske poljoprivredne i prehrambene proizvode „Okusi Hrvatske“ gdje se predstavilo 19 proizvođača s više od šezdeset hrvatskih proizvoda. Osim proizvoda s europskim oznakama izvornosti i zaštićenog podrijetla, predstavljeni su i domaći riblji specijaliteti, specijaliteti naše kontinentalne kuhinje i izbor zaštićenih vina.

Manifestaciji su prisustvovali brojni predstavnici Europske komisije, Europskog parlamenta, stalnih predstavništava članica EU, veleposlanstava i gospodarskih udruženja.

„Svaku priliku za promociju naših proizvoda treba iskoristiti. Mi smo najmlađa članica Europske unije, a siguran sam da imamo najzanimljiviju gastro priču na kontinentu i moramo je ispričati. Ovdje promoviramo važnost kratkih lanaca opskrbe i povezivanja turističkog sektora s našim OPG-ovima.

Vrlo nam je važno da nova EU legislativa ide na korist specifičnih potreba naših poljoprivrednika koji moraju biti zaštićeni od nepoštenih trgovačkih praksi i kojima moramo pomoći u daljnjem ulaganju u proizvodnju hrane.“

Da i mali proizvođači hrane iz OPG-ova iz cijele Hrvatske mogu pronaći svoje mjesto u ponudi hotelskih lanaca najbolje je pokazala malološinjska tvrtka Jadranka hoteli koja surađuje s 19 proizvođača koji opskrbljuju njihove hotele sa 60-ak proizvoda. Projekt je počeo prije dvije godine kada je hotelska delegacija sa šefom kuhinje otišla u Baranju gdje je okupila sve zainteresirane proizvođače da im predstave svoje proizvode.

– Lokalni proizvođači su za nas napravili pravi mali sajam i nakon što su odabrali proizvode koji nas zanimaju potpisali smo ugovore i započeli suradnju. Prvi su to bili eko sokovi i pekmezi proizvođačice Marice Jug, a zatim smo razvili suradnju s proizvođačima kulena, sireva, pršuta, meda, povrća, mesa boškarina u Istri, uzgajivačima, otočne janjetine, lokalnim ribarima oko Lošinja…

 

Cijeli se projekt pokazao uspješnim jer se pokazalo da naši gosti iz inozemstva žele jesti naše tradicionalne domaće, lokalne i kvalitetne proizvode. Iako su ti proizvodi nešto skuplji od industrijske hrane koja nam je dostupna po zadovoljstvu gostiju vidimo da nam se projekt isplati, rekao nam je Kristijan Merkaš, glavni korporativni sommelier Jadranka hotela nakon što je njegova tvrtka u Bruxellesu predstavila svoju ponudu.

Akciju spajanja “zelene i plave Hrvatske” prihvatili su brojni jadranski hoteli koji su prepoznali kvalitetu domaćih proizvoda sa oznakama zaštićenog geografskog podrijetla i izvornosti.


Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  


-->