Ministrica regionalnog razvoja i fondova EU Nataša Tramišak bila je gošća N1 Studija uživo i govorila o revitalizaciji Banije te željezničkoj infrastrukturi.
Uvodno je, iako nije u njenom resoru, kazala da članovi uprave Ine treba smijeniti i da u ovim okolnostima, kad se znaju motivi smjene, ne bi smjelo biti govora o otpremnini. Govoreći o obnovi Banovine, Tramišak je kazala da je u tijeku izgradnja višestambenih zgrada.
“One koje su prve započele s izgradnjom trebale bi biti useljive kroz nekoliko mjeseci. Uz sredstva za hitnu sanaciju iz Fonda solidarnosti, mi smo se izborili za prenamjenu sredstava iz fondova Europske unije kako bismo 830 milijuna kuna za gotovo 1000 obiteljskih kuća i stanova. Ministarstvo regionalnog razvoja je prenamjenom osiguralo taj novac”, rekla je.
Tramišak kaže da model stambenog zbrinjavanja postoji već dugo.
“Obitelji koji nemaju vlastitu kuću, imaju se priliku javiti i država im osigurava kuću. Ovaj model je prilika da na demografski depopulirana područja vratimo život, odnosno mlade obitelji. Kada govorimo o novim sredstvima iz fondova EU, govorimo o korištenju sredstva do 2030. također imamo planiranu aktivnost stambemnog zbrinjavanja na potpomognutim područjima”, kazala je.
Ministrica kaže da stanovnicima Banovine koji su bez svojih kuća treba brzo rješenje i da ne žele dočekati još jednu zimu u kontejnerima i neadekvatnom smještaju.
“Tu sigurno trebamo biti brži i efikasniji. Kada govorimo o programu vlade za revitalizaciju, tu je upravo stambeno zbrinajvanje izgradnom višestabmenih zgrada. Stavili smo na raspolaganje i novac za pomoć malim i srednjim poduzetnicima u Petrinji. Dio programa revitalizacije bila je i izgradnja autoceste”, kazala je.
Željeznička infrastruktura
Tramišak kaže da je željeznička infrastruktura u posebnom fokusu Ministarstva.
“Sredstva iz razdoblja 2014.-2020. su još uvijek u tijeku. Ja nisam zadovoljna s realizacijom projekata u željeznici. Hrvatske željeznice odnosno HŽ infrastruktura koja je korisnik sredstava zasigurno treba proći proces restrukturiranja i stvaranja boljih kapaciteta. Željeznica je jedan od najefikasnijih i jeftiniji oblik prijevoza.
Hrvatska ima tu mogućnost pojeftiniti ne samo putnički prijevoz, već i prijevoz roba. Preduvjet za to je modernizirana željeznička infrastruktura, ali i nabavka novih vlakova. Desetljeće pred nama je prilika da ispravimo velike nedostatke u željeznicama”, objašnjava ministrica.
Na pitanje tko je kriv za sporu provedbu projekata u HŽ infrastrukturi, Tramišak kaže da je to pitanje za njih.
“To je pitanje za njih. Ono što mi vidimo je spora dinamika realizacije projekata. Razdoblje korištenja sredstava se približava kraju. Ako želimo sva sredstva iskoristiti, moramo ubrzati realizaciju projekata. Ovdje govorimo o projektima u cijeloj državi. Ukupno se treba iskoristiti još 20 milijardi eura, a oko milijardu eura otpada na HŽ infrastrukturu”, rekla je.
Ministrica je kazala da smo trenutno na gotovo 76 posto iskorištenosti fondova Europske unije.
“Veliki je poziv svima da aktivno pristupe realizaciji svih projekata. Imamo još vremena, nije kasno, ali pišemo svima koji kasne, požurujemo ih da ubrzaju projekte koje moramno završiti do kraja 2023. jer je veliki novac u pitanju”, istaknula je ministrica Nataša Tramišak.
D.M. /Foto: N1