Do kraja iduće godine bit će dupliran most na Mirni i vijadukt na Limu, izgrađena autocesta do Matulja, a otvorenje obnovljene prve cijevi tunela Učka očekuje se već sredinom rujna.
Starom cijevi tunela Učka ponovno će se moći prometovati sredinom idućega mjeseca. Potpuno se obnavlja kako bi zadovoljila visoke prometne standarde, jednako kao nova cijev koja sada preuzima sav promet.
– Na gradilištu je tijekom deset mjeseci bilo angažirano oko 400 radnika i čak 54 podizvođača. Radilo se u dvije, povremeno i tri smjene, istaknuo je za HRT Luka Rigo, inženjer gradilišta
U nastavku tunela na riječkoj strani odo 200 radnika završava posljednje pripreme za miniranja i iskope prije kolektivnog godišnjeg odmora. Radnici rade u smjenama na iznimno zahtjevnom terenu.
– Potrebno je proširiti postojeću trasu kako bi se uklopile još dvije prometne trake, no zbog velikog sezonskog prometa sve se prilagođava po satnicama i danima, objasnio je Lucijan Dušić, voditelj Centra upravljanja tunelom Učka.
Novi most na Mirni i vijadukt Limska Draga
Promet na dionici tunel Učka – Matulji tek je povremeno usporen. Nema više duljih čekanja ni semafora. Trasa punog profila autoceste od tunela do Matulja ucrtana je u prostorne planove još 60-ih godina prošlog stoljeća.
– I dalje vjerujemo da ćemo do kraja 2026. uspjeti otvoriti ovu, tada najmoderniju dionicu autoceste u Hrvatskoj, koja će spajati Istru s Kvarnerom i omogućiti putovanje od Pule do Zagreba za manje od dva i pol sata, istaknuo je Christian Santaleza, tehnički direktor Bina Istre.
Paralelno s time planira se otvoriti i novi most na Mirni te vijadukt Limska Draga. Projekt ukupne vrijednosti 200 milijuna eura označit će završetak izgradnje Istarskog ipsilona, započete još 1981. godine.
Cesta kojom dnevno prođe i do 18 tisuća vozila
Dionica od Matulja do tunela Učka jedna je od najopterećenijih u zemlji – u sezoni njome prođe više od 18 tisuća vozila dnevno. Izgradnja punog profila autoceste znatno će povećati sigurnost i protočnost prometa, no do završetka radova vozači i putnici moraju računati na gužve.
Tijekom današnjeg dana najveće zastoje bilježio je čvor Matulji na ulazu u Opatiju. Pojačan promet zbog srca turističke sezone dodatno usporavaju radovi. Trenutačno se promet odvija bez većih poteškoća, ali oprez je potreban.
U Primorsko-goranskoj županiji intenzivno se radi i na drugim važnim projektima – među njima i na izgradnji spoja Žuta Lokva, koji se izvodi u četiri faze, s najintenzivnijim radovima na području Novog Vinodolskog.
M.M: /Foto: hrt