Brigadir Roko Mijić: Evo i mog demantija na laži generala Ademija u knjizi ‘Samo istina’

19 siječnja, 2022 maxportal
Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Brojni su reagirali na knjizu generala Rahima Ademija “Samo istina” navodeći da je u njoj objavljeno mnoštvo neistina i uvreda drugih hrvatskih branitelja te  netočnih tumačnja konkretnih i lako provjerljivih događaja iz važnih operacija Domovinskog rata.



Branitelji s područja Šibenika objavili su veći broj tekstova u kojima demnatriraju konkretne navode iz njegove knjige, reagirao je general zbora Mirko Šundov,  oglaisli su se pripadnici Imotske bojne Četvrte gardijske, reagirao je Milan Bobetko, sin generala Janka Bobetka (…)

Jedan od njih je i Roko Mijić, umirovljen brigadir Hrvatske vojske, u ratno vrijeme zamjenik zapovjednika Operativne grupe Sinj. Brigadir Mijić u objavi navodi konkretne događe koje je general Ademi netočno opisao u knjizi “Samo istina” i kojima obmanjuje čitatelje.

“U knjizi “Samo istina” general Rahim Ademi iznio niz laži na moj račun! Poglavito na dio koji je napisao kako dodatak operativnom dijelu knjige, a tiče se mog suđenja za topničke dnevnike! Zašto je ubacivo laži o mom suđenju mogu samo nagađati, poglavito što jedna ovkakva knjiga nema ni recenziju nirecenzenta pa čemo odgovor najvjerojatnije dobiti na sudu”, piše uvodno Mijić, a onda taksativno navodi laži u knjizi “Samo istina”.

1. Rahim Ademi kao ”Vidoviti Milan”

Rahim Ademi na stranicama 409/ 410 svoje knjige piše, citiram:

Oko 23,00 h zove me zamjenik zapovjednika Operativne grupe (dalje u tekstu OG) Jug, pukovnik (u daljem tekstu puk.) Roko Mijić i traži žuran sastanak. Iako je njihovo zapovjedništvo u M. Tičevu, pokraj Bosanskog Grahova, ipak mu kažem da dođe u naš Operativni centar (dalje u tekstu OC).

Trebat će mu dva, tri sata vožnje. Sjećam se kao danas u OC dežurali su puk. Jukica, boj. Bašić i satnik Runjac. Uđem k njima i kažem: Hajmo se kladiti da će mi puk. Mijić reći da ne može ići u napad, jer je u Drvar stiglo pojačanje od 100 kamiona neprijateljskih vojnika (100×25 =2500 vojnika).

Puk. Mijić stigao je u OC oko 01,30. Pitam ga zašto je došao a on mi kaže: Mi ne možemo krenuti ujutro u napad, jer je noćas u Drvar stiglo pojačanje od 2500 neprijateljskih vojnika. Toliko me naljutio, da sam ga odmah izbacio iz Centra i zapovjedio da u 5 sati sa svim postrojbama krene u napad jer neprijatelj napušta Drvar ! Napomenuo sam mu da ću ga nazvati u 05,00 h da vidim je li krenuo.”  (kraj citata)

Koja fascinantna sposobnost gen. Ademija, da čita nečije misli, a meni je eto pripisao sposobnost teleportiranja!

Roko Mijić, u sredini, do Ante Gotovine. Krajnje desno je Ivan Šarac, pukovnik US Army

U citatu kaže kako sam ga nazvao oko 23,00 h da ću doći u s. Vrba u zapovjedništvo Združenog stožera (dalje u tekstu ZS), i da tražim sastanak, te mi do ZS treba tri sata vožnje od mog zapovjedništva, ali piše i da sam u s. Vrba stigao oko 01,30 h.

Iznad prvog citata na str 409 gen. Ademi navodi: „Nakon večernjeg sastanka 13.09., izdana je zapovijed da OG Jug i OG Zapad krenu u obuhvatni napad na Drvar.”

E sad, kojom to logikom sam oko 23,00 sata mogao zvati gen. Ademija iz M. Tičeva, ako sam bio na sastanku ZS u s. Vrba, koji je završio oko 22,00 sata, s tim da sam tamo poslije još ostao malo duže u razgovoru s obavještajcima !

Sve što gen. Ademi piše po njegovom proračunu vremena, sve što opisuje, mogao sam izvesti samo teleportacijom! Onome tko ovo pročita je jasno kako gen. Ademi namjerno ide na moju diskreditaciju, i to upravo tih dana dok je zapovjednik OG Jug brigadir Ante Kotromanović bio opravdano odsutan.

2. Negacija negacije

Citat iz knjige Ademija, str. 409:

Kako ostali dijelovi OG Jug i OG Zapad, taj dan nisu imali većih uspjeha, nazvao sam zapovjedništvo obiju grupa i zapovjedio im da čuvaju ljude, i sutra gledaju kako se oslobađa Drvar. Bio sam siguran u uspjeh 2. bojne 7. gardijske brigade (ubuduće u tekstu gb) i 126. domobranske pukovnije (u buduće dp)!” ( kraj citata!

Zanimljivo kako gen. Ademi obmanjuje čitatelje, pokušavajući zapovjedništva OG Jug i OG Zapad prikazati nesposobnima ! Po njegovom pisanju ispada kako je on zapovijedao s 2. bojnom 7. gb i sa 126. dp. Ako je tome tako onda se ogriješio o osnove pravila vođenja i zapovijedanja u Hrvatskoj vojsci, koja govore da je, nedopustivo, linija zapovijedanja bila dvostruka !

Naime za napadnu operaciju “Maestral” i napad na Drvar, po zapovjedi gen. Gotovine OG Jug u svom sastavu s pridodatim postrojbama je imala na raspolaganju: 126. dp, 141. brigadu (dalje u tekstu br), (u izvlačenju),  6. dp (koja je od 10.09. ubacivala svoje snage kroz raspored 141. br preuzimajući njenu zonu odgovornosti), 2. bojnu 7. gb, tenkovsku satniju oklopne bojne 7. gb, izvidničku satniju Zbornog područja (ubuduće u tekstu ZP) Split, kojom je zapovijedao satnik Antonio Rocca, tenkovski vod 113. br zapovjednik Sudac, i topnički vod haubica 122mm.

13.09., 4. interventna bojna 6. dp pridružila se 2. bojni 7. gb po dogovoru s puk. Predragovićem za planirana napadna djelovanja na smjeru s. Mrđe – s. Bogići – s. Lozići – s. Pokraj – s. Rujevica. Ostali dio 6. dp čuvao je bok snagama u napadu uz rub planine Klekovače jer smo za desnog susjeda imali 3. br HVO (Hrvatskog vijeća obrane) s kojom nismo mogli uspostaviti ni vitalnu ni radio vezu ! Izvidnička satnija ZP Split pridružila se na smjeru napada 126. dp i BG (Borbena grupa), koju je vodio zapovjednik 126. dp puk. Ante Podrug.

Pitam generala Ademija, koje smo to ljude (kako on piše) trebali čuvati da gledaju kako se oslobađa Drvar !?

Koliko znam, što se tiče OG Jug, promatrati su mogli samo djelatnici 66. bojne vojne policije pristigle iz Zagreba, koja je čekala da uđe u Drvar!

Neovisno o tome što i o kome gen. Ademi piše, zanijekati istinu i ne spomenuti u knjizi  cijelu postrojbu, koja je izgubila 6 pripadnika u napadu je pretužno !

Ademi na str. 167. piše, kako me opet izbacio iz zapovjedništva, jer sam rekao da OG Sinj nije spreman, za napad u operaciji Skok 1, i da je to moja prosudba a ne zapovjednika 126 Ivana Jenjića !

Kaže Kotromanović je bio odsutan !

Nastavlja kako je 126 odradila odlično svoju zadaću, ali ne spominje moju zapovjednu ulogu, niti ulogu OG Sinj ???

Istina je sasvim drugačija OG Sinj je odradila sve dobivene zadaće, i nikad nije podbacila ! Ako tome nije tako, zar general Gotovina ne bi ukinuo OG Sinj i njene postrojbe pridodao Ademijevoj OG Livno?

Ademi nije bio zapovjednik ZP Split, nego gen. Gotovina, a što je mislio o meni kao časniku , Gotovina piše u dokumentu koji je bio osnova za moje promaknuće !

3. Rahim Ademi: ”Zbog krivotvorene povijesti na Općinskom sudu u Splitu”

Kad čitatelj pročita ovaj naslov u dodatku njegove knjige, nameće se zaključak kako je to još jedan u nizu progona! Zapravo radi se o njegovom svojevrsnom pokušaju revizije moga suđenja za tzv. topničke dnevnike!

Haško tužiteljstvo u svom pritisku na Republiku Hrvatsku, tražilo je dokaz o praktično nepostojećim topničkim dnevnicima, a Hrvatsko pravosuđe podiglo optužnice protiv mnogih časnika HV zbog tobožnjeg prikrivanje arhivske građe, što bi zatim sve nakon izricanja osuđujućih presuda podastrli Haškom sudu!

Ademi u ovom dijelu knjige govori kako je na moje suđenje bio pozvan od strane suda za svjedoka ! Citiram: „Kad je počelo suđenje ,sutkinja koja je vodila proces pozvala me za svjedoka, kako bi objasnio važnost pronađenih vojnih dokumenata !” – Kraj citata!

Dakako u nastavku teksta pojašnjavam da to nije istina.

4. Rahim Ademi: ”Laž duga 8 godina!”

U svom dodatku knjige Ademi piše o mom suđenju za topničke dnevnike.

Citiram: “Kad je podignuta haaška optužnica protiv generala Gotovine za Oluju, i protiv mene za Medački džep, puk. Roko Mijić počeo je pričati po Splitu, kako on ima originalni zemljovid Oluja 95., koji spašava generala Gotovinu od Haškog progona. Ta je informacija došla i do istražitelja Vojne policije i MUP-a, koji su po nalogu istražnog suca Županijskog suda u Splitu pretražili stan Mijića i pronašli četiri dokumenta vojnog sadržaja, koje Mijić nije smio posjedovati ! Županijsko državno odvjetništvo pokreće postupak suđenjem na Splitskom sudu!” (kraj citata !

E sad je savršeno jasno zbog čega Ademi piše o mom suđenju i tko su mu mentori! Čovječe, mogli ste barem složiti uvjerljiviju priču !

Vratimo se tekstu iz citata… Kakve veze ima Ademijevo svjedočenje sa suđenjem generalu Gotovini u Hagu za Oluju, koje je optuživalo za udruženi zločinački pothvat ???

Zbog čega takav stav, povezano kao koincidenciju spominje u citatu u istom kontekstu?

Odakle mu navod da sam po Splitu pričao kako imam dokumente i karte koje spašavaju gen. Gotovinu? Jesu li to pričali i na desetine ostalih časnika što su tada privođeni na obavijesne razgovore ? Pa i on sam je epski opisao svoj progon i zahtjev za pretragu u knjizi?!?

I sad biser nad biserima da sam tobože pričanje o karti počeo kad je započelo suđenje gen. Gotovini i njemu! A suđenje njemu i gen Gotovini počelo je 2001. godine!

U vrijeme kad je meni započelo suđenje Ademi je već bio oslobođen optužbe na sudu u Zagrebu, a generalu Gotovini bila izrečena prvostupanjska presuda kojom je osuđen na 24 godine zatvora! Ademija treba podsjetiti. Moje je suđenje započelo 2009. i trajalo do 2011. godine! Za razliku od njega nisam trčao i razgovarao s Mesićem, ni s bilo kojim drugim političarom!

Ako se ne sjeća general Ademi gdje sam bio u to vrijeme o kojemu notorno laže da sam po Splitu pričao o karti, koja spašava Gotovinu, sad je to valjda svima, pa onda i njenu jasno.

Puno je još dokumenata, koji ga demantiraju u njegovim neistinama o meni! No kao što zna i Ademi, i cijela Hrvatska javnost, jedina bitna istina je da sam oslobođen od optužnice za topničke dnevnike!!!

Dokumenti iz sudskog spisa jasno dokazuju kako ne govori istinu. Tužiteljstvo u svom optuženom zahtjevu traži, uz ostalo, da se kao svjedok ispita gen. Ademi! Znači tužiteljstvo, a ne sud kako on to piše!

Otkud on, kao svjedok tužiteljstva na tom suđenju za topničke dnevnike pokrenutom po nalogu Haškog tužiteljstva, od 2009. do 2011. godine, nakon prvo izrečene presude generalima Gotovini i Markaču! Haško tužiteljstvo je, naime, tražilo bilo kakvu presudu za topničke dnevnike, da bi potvrdili tezu o prekomjernom granatiranju Knina u Oluji!

U svojoj lažnoj reviziji suđenja, Ademi nigdje ne spominje da mi se sudilo za četiri karte (zemljovida) iz diplomskog rada na Zapovjedno stožernoj školi, iz 1996 godine. Ono što zasigurno šokira jest činjenica koju Ademi prešućuje u svom dodatku knjige. To, da mi je upravo on bio mentor u izradi diplomskog rada!!!

Karta je malo “ofucana”  zbog čestog otvaranja pa i na Haškom sudu, kojemu je dostavljena već nakon prve rasprave, i ključni je dokaz iz spisa na suđenju za Topničke dnevnike!

Ademi u svojoj knjizi netočno tvrdi da su na ovoj karti potpisi, oznaka Državne tajne, k tome i  pečati ZP Split na potpisima i stupnju tajnosti!

Napomenuo bih da posjedujem upit Milana Bobetka, najstarijeg sina generala zbora Janka Bobetka, kojega je uputio Hrvatskom generalskom zboru. Na pet stranica argumentira kako po njegovom viđenju Ademi piše neistine o njegovom ocu pokojnom gen. Janku Bobetku u svezi čega traži njihovo očitovanje!

Tu su i objave Šibenskih branitelja, očitovanje Imotske bojne 4. gb, a i drugi se spremaju za demanti. Čini se da Ademijeva tobožnja istina postaje sve tanja!

Roko Mijić


Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •