Kad je Željka Antunović letjela u MiG-u 21 bila je zvijezda, svi su ju slavili

19 studenoga, 2021 maxportal
Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Ministar obrane Mario Banožić koristio je zrakoplov Ministarstva obrane za letove između Zadra i Zagreba, a veći broj medija popodne je to objavio kao skandaloznu informaciju.



Ministar je letio na avionu švicarske proizvodnje Pilatus PC-9 koji je u sastavu 392. eskadrile i  koji se koristi za obuku pilota.
Dio medija prenio je da su letovi bili u vrijeme godišnjeg odmora, što se pokazalo netočnim.

Ministarstvo obrane brzo je reagiralo priopćenjem u kojem se navodi da je ministar Banožić, na preporuku HRZ-a, u dva navrata koristio Pilatus jer je jeftiniji od sata leta helikopterom.

“Oba leta realizirana su u sklopu planirane obuke pilota 392. eskadrile aviona 93. krila Hrvatskog ratnog zrakoplovstva te bi se oni odvili i bez prisustva ministra. Let Pilatusom PC-9 bio je na prijedlog Hrvatskog ratnog zrakoplovstva.

Napominjemo kako je sat leta Pilatusom PC-9 deseterostruko jeftiniji od sata leta helikopterom, a usto je bila ljetna sezona i helikopteri su bili angažirani na gašenju požara i za hitne medicinske prijevoze.

Ministar Banožić prvi put letio je kako bi prisustvovao sastanku s predsjednikom Vlade RH i generalima zapovjednicima i visokim časnicima koji su sudjelovali u Vojno-redarstvenoj operaciji ‘Bljesak’.

Drugi let bio je na poziv Hrvatskog ratnog zrakoplovstva u sklopu uvježbavanja pilota na ruti od Zemunika do Zagreba, nakon službenog boravka u Zemuniku i sastanka sa zapovjednicima HRZ-a vezano uz protupožarnu sezonu”, stoji u priopćenju MORH-a.

Svi mediji  u Hrvatskoj u  svibnju 2003. na naslovnim stranicama prenijeli kao atraktivnu vijest da je tadašnja ministrica obrane Željka Antunović letjela na MiG-u 21.

“Ministrica Antunović prva je žena u povijesti HRZ-a koje je letjela u nadzvučnom MIG-u 21. Nakon što su službeno demonstrirani obnovljeni MiG-ovi, časnici zrakoplovne baze ponudili su ministrici da poleti u MIG-u. Budući da je prethodno obavila liječnički pregled, prihvatila je ponudu.

Antunović je u društvu pilota bojnika Ivice Ivandića letjela 40 minuta na ruti Virovitica – Pakrac – Nova Gradiška i natrag, na visini od 150 do 500 metara, uz brzinu od 800 do 1100 km na sat.

Nakon leta ministrica je, iako pomalo blijeda u licu, novinarima rekla kako se osjeća odlično”, emitirala je 15. svibnja 2013. Hina, a objavili svi mediji u Hrvatskoj.

Dan poslije Večernji list je u redakcijskom komentaru objavio:

“MiG- 21, u kojem je bila ministrica Željka Antunović, u niskom letu preletio je preko rodne joj Virovitice i tako odao počast tom gradu, zahvalio mu što je u njemu na svijet došlo to iznimno stvorenje koje svojom posebnošću usrećuje ovu zemlju. Ministrica je iznad Virovitice svojoj rodbini, vršnjakinjama i vršnjacima iz škole, učiteljima i nastavnicima, svim njihovim očekivanjima i zavistima demonstrirala svoj životni uspjeh.

Vidimo je na slikama veselu, kao da je upravo izišla iz nekog partizanskog filma ili proze: junakinja iz MiG-a za čitanke i za ulice koje bi po njoj trebale dobiti ime. Novine su tako reći jučer pisale kako je tisuće časnika i vojnika otpuštenih zbog “reforme vojske” na rubu gladi, ali slika njihove bijede ne uklapa se baš u scenarij u kojem MiG 21 odaje počast ministričinu zavičaju.

Istina, oni su branili ovu zemlju, ali lako je biti ratnik u ratu!  Rat je pa si ratnik – ima li što prirodnije!

Ali sada, kada se izvršava kudikamo teži zadatak, kada se treba “prilagoditi standardima NATO-a”, kada ratnici iz HV-a otpadaju kao višak, kada više ne treba otimati avione neprijatelju, potrebna je nova heroina koja će u elitnom ratnom simbolu – MiG-u 21 – pokazati naciji kako izgleda vojska reformirana u ministricu…”

M.M. /Foto: pxll/morh


Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •