Macan previđa zanimljive izbore: ‘Benčić nije ozbiljan protukandidat Plenkoviću’

11 ožujka, 2024 maxportal
Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Nakok odluke o raspuštanju Sabora Krešimir Macan vjeruje da će se parlamantarni izbori održati 12. svibnja, da je HDZ i dalje najjači, no da ljevica možda ima šanse formirati veću postizbornu koaliciju i osnovati prvu manjinsku vladu.



“Željeni datum je vjerojatno 12. svibnja i vrlo je izgledan jer je 5. svibnja pravoslavni Uskrs, a 28. travnja bi jako skratilo kampanju. Vjerujem da će ga i predsjednik Zoran Milanović odabrati jer realno daje najviše prostora i za kampanju, a dovoljno je daleko od izbora za Europski parlament koji su 9. lipnja”, izjavio je Macan za Novi list.

Nastavio je kako će se kampanje preklapati i da će se trebati iznaći neka specifična rješenja. Naime, u subotu i nedjelju, na dan parlamentarnih izbora, neće se moži voditi kampanja za EU izbore.

“Da, zato datum odgovara svima koji su već krenuli u kampanju prije nego što smo dobili potvrdu datuma, jer se o njemu špekuliralo već od početka godine pa nije nikakvo iznenađenje nama koji pratimo izbore”, dodao je.

Napomenuo je i kako je HDZ stalno u kampanji jer je na vlasti, IDS i SDP su krenuli još prošle godine, Most i DP se stalno tuku još od prije obljetnice Vukovara, dok se Možemo! među zadnjima aktivirao, i to prvenstveno u Zagrebu.

“Tako da mislim da svim velikim strankama datum odgovara jer imaju dosta vremena da se bore za tog svakog četvrtog birača koji je neodlučan i koji će se odlučiti tijekom kampanje”, procijenio je Macan

Rekao je i kako su na razini Hrvatske kao jedne izborne jedinice 2020. HDZ i partneri osvojili 36,81 posto glasova, SDP i partneri 25,31 posto, Domovinski pokret 11,08 posto, Most 7,33 i Možemo! 7,08 te da su zasad svi tu negdje u odnosu na 2020., ali će to promijeniti kampanja.

“Mi nemamo propisano kada se održavaju parlamentarni izbori, već samo rokove u kojima se moraju održati nakon raspuštanja Sabora koji ima jasno propisan mandat od četiri godine, no može ga se raspustiti i ranije vlastitom odlukom, pa tako izazvati redovne, ali i izvanredne izbore”, dodao je.

Macan je dodao kako je vrlo izgledno da će HDZ-u trebati koalicijski partner, za razliku od izbora 2020. kada su dva mandata koja su im nedostajala donijeli HNS i Reformisti, uz osam mandata manjina. Ali to neće biti uopće laki pregovori.

“Domovinski pokret pikira u kampanji na Milorada Pupovca i njegovu ulogu u koaliciji i to neće biti laki razgovori. Sjetite se 2015. do dolaska Tihomira Oreškovića. I tu je uloga predsjednika Milanovića ključna – već vidimo da najavljuje da će mandat dati onome tko mu dokaže da ima 76 ruku podrške”, rekao je.

SDP je dvostruko narastao, Možemo isto toliko pao

Također, dodao je ako HDZ ponovi rezultat iz 2020. sa 63 mandata u Hrvatskoj i tri u dijaspori, sastavljanje većine bi opet moglo biti glatko. Što se tiče lijevice rekao je da moraju izvući svoje birače na birališta kako bi ih izašlo podjednako kao birača desnice, jer je to 2020. dovelo do potopa Restart koalicije koju je predvodio SDP.

“Kao i HDZ-u, za formiranje vlasti bi SDP-u kao najjačoj opciji trebao koalicijski partner – prije svega Možemo!, ali vjerojatno i Most kako bi došli do potrebnih 76 ruku. To je nešto teži put nego što je pred HDZ-om i možda bi prvi put mogli dobiti i manjinsku vladu”.

Govoreći o predsnostima oporbe, kazao je da se predsjednik SDP-a Peđa Grbin ovim okupljanjem šarene “semafor” koalicije nametnuo kao glavni faktor na ljevici, “što god neki mislili o njemu”.

“SDP-u je rejting od srpnja 2023. kad je bio poravnat s Možemo! narastao dvostruko, dok je Možemo! pao i dvostruko je slabiji od SDP-a. To je rezultat nekakvog sustavnog rada samog Grbina i on je jedini stvarni ‘premijerski’ protukandidat Plenkoviću u ovom izbornom ciklusu”, kazao je Macan.

Ključni alati u kampanji 

“Za kampanju su bitna dva medija – televizija i društvene mreže, odnosno cijeli taj digitalni spektar od portala, YouTube i drugih platformi, sve do TikToka. Kampanja nam se mora uvući u naše pametne telefone i privatni prostor, što je jako dobro uspjelo Donaldu Trumpu 2016. kada je vodio podjednako pozitivnu kampanju prema svojim biračima i negativnom kampanjom obeshrabrivao birače Hilary Clinton.

Ako imate starije birače, tada je televizija jednako bitna, za mlade ona ne igra. A potrebno je i motivirati birače na izlazak. Bit će puno uvreda, lažnih vijesti, pa i puno proizvoda u kojim će se koristiti alati umjetne inteligencije.”

D.M. /Foto: pxll


Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  


-->