Maxportal otkriva vrstu kvara na HRZ-ovim helikopterima na Kosovu

24 srpnja, 2020 maxportal
Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Da nije Nove TV hrvatska javnost ne bi ni znala što se sve događa u oružanim snagama RH. Po nekim drugima, tamo teku samo med i mlijeko, a sretni vojnici sviraju harfe…



Prije dva dana Nova TV je javila je kako su se na Kosovu pokvarila dva helikoptera HRZ-a Mi-171 koje su tamo od svibnja.

Usprkos naporima, novinari, barem se tako čini, nisu uspjeli doznati o kakvim se kvarovima radi. Iz MORH-ove PR službe odmah su rekli da će kvarovi biti otklonjeni i da nikakve ugroze nema. Naravno, nisu otkrili o kakvim se tehničkim poteškoćama radi.

U isto vrijeme, u remontnom zavodu u Velikoj Gorici, zbog kvara na motoru, nalazi se još jedan helikopter.

Ono što Maxportal uspijeva doznati, tehničke poteškoće doista postoje i one nisu benigne.

Naime, za nastali kvar, bolje rečeno, oštećenja odgovorni su piloti koji su rotore helikoptera neodgovorno doveli u režim rada znatno iznad dozvoljenog opterećenja. Uslijed takvog režima rada, posve očekivano, došlo je do deformacije dijelova mehanizma ispod samog rotora helikoptera.

Neki su pokušali ponovo prst uperiti prema ruskom remontu helikoptera i bivšem ministru obrane Krstičeviću. No, u ovom slučaju, odgovorni su isključivo piloti koji su, u vježbi s američkim kolegama na Kosovu, demonstrirali neodgovoran odnos prema helikopteru, a u konačnici i prema vlastitoj sigurnosti. Na svu sreću, prije nastavka leta, deformacije su uočili HRZ-ovi tehničari.

Ljudski faktor sve se više pokazuje kao ključni čimbenik u zadnjim nesrećama u našem ratnom zrakoplovstvu. Sve to ukazuje na nedostatak kvalitetne obuke, kao i na manjak profesionalne stege koja mora vladati u Oružanim snagama RH. Da stege nema pokazao je i onaj slučaj, odnosno video uradak u kojem neodgovorni piloti u helikopteru Kiowa Warrior pucaju rafale iz kabine, a čahure lete i poskakuju po kabini. Da je koja vrela čahura pogodila pilota u vrat ili da je upala u nožni upravljački mehanizam, nije teško za reći da bi uslijedila – tragedija.

O nesrećama vojnog zrakoplovstva u Republici Hrvatskoj ne postoje službeni izvještaji o uzrocima (barem nisu javno objavljeni) pa tako ni jasnog sustava naučenih lekcija i njihovih integriranja u rad i praksu HRZ-a. Sve dosadašnje nesreća letjelica u HRZ-u rezultirale su stručnog objašnjenja njihova uzroka, a što je vrlo ozbiljan problem u funkcioniranju HRZ-a i MORH-a.

Nije ni logično da za svaki kvar u HRZ-u bude kriv bivši ministra Krstičević ili Rusi…. Jedino logično je da svjedočimo totalnom padu stege i razine tehničke kulture.

M.Marković/Dnevnik.hr

 


Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  


-->