Ratni specijalci Šibenika: Ademi krivotvori povijest, tražimo ispriku zbog laži i kleveta

16 siječnja, 2022 maxportal
Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Ne prestaju reakcije na prošle objavljenu knjigu “Samo istina” generala Rahima Ademija. Knjiga je izazvala brojne negative rekacije koje se svoje,  a među glasnijim osporavateljima sadržaja knjige, koja je tisana u nakladi Večernjeg lista, su  pripadnici Udruge specijalne policije iz Domovinskog rata “Jastrebovi” Šibenik.

Šibenski branitelji okupljeni oko Udruge Specijalne policije “Jastrebovi Šibenik” i Udruge hrvatskih branitelja dragovoljaca Domovinskog rata Šibensko – kninske županije, na konferenciji za novinare koja je održana u Šibeniku 18. listopada 2021. godine, najavila je da će objaviti brojne reakcije na laži i, krivotvorine koje je u knjizi „Samo istina” objavio general Ademi.

“Činimo to zato što ne možemo i ne smijemo dozvoliti da knjiga generala Rahima Ademija ‘Samo istina’ koja sadrži laži, krivotvorine, podvale i objede, u kojoj se omalovažava šibenske branitelje, organizatore obrane Šibenika i akcije šibenske garde i policije, a kojom general Ademi pokušava prisvojiti zasluge koje mu ne pripadaju, bude izvor istine o Domovinskom ratu i temelj za pisanje povijesti Domovinskog rata i borbe Hrvatske za slobodu i neovisnost.

Pri tomu ni na koji način ne želimo ni umanjiti ni omalovažiti stvarne i neosporne zasluge te važnost ulogu koju je general Ademi imao u obrani Šibenika”, napisali su u priopćenju koje potpisuje predsjednik udruge  “Jastrebovi”  Mihovil Čubrić.

U novoj objavi kojom se traži isprika generala Ademija braniteljima Šibenika i njegovo javno očitovanje o navodima iz svoje knjige, oglasili su se pripadnici satnije Specijalne (u Domovinskom ratu Posebne policije) PU Šibenik, za koje general Ademi u svojoj knjizi „Samo istina” insinuira da je tijekom bitke za Šibenik, u rujnu 1991. godine, bila u sportskoj dvorani na Baldekinu, a ne na bojištu te da je odgovorna za neuspjeh u osvajanju vojarne JNA Jamnjak.

Objavu s izjavama Ivice Ajdukovića Jastreba, ratnog zapovjednika satnije Specijalne policije Šibenik i Nikole Vukošića, ratnog načelnika Policijske uprave Šibenik, prenosimo u cijelosti:

Satnija Specijalne policije „Jastrebovi” Šibenik zahtijeva od generala Ademija javnu ispriku i neodložni ispravak svih netočnosti i laži koje je o toj postrojbi napisao u svojoj knjizi „Samo istina. General Ademi je najgrublji način teško uvrijedio i ponizio pripadnike šibenske Specijalne policije netočno i neistinito prikazujući njenu ulogu u bitci za Šibenik te insinuirajući da se u obrani Šibenika kukavički skrivala u sportskoj dvorani na Baldekinu te da je bila nesposobna zauzeti vojarnu Jamnjak.



Zahtijevamo da se general Rahim Ademi bezodvlačno javno očituje o lažima i izmišljotinama kojima se bacio ljagu na satniju Specijalne policije PU Šibenik i sve njene pripadnike.

Rahim Ademi, Samo istina, str 110.  Citat: “Ni danas mi nije jasno zašto se za tu akciju (osvajanje vojarne Jamnjak op.a.) nije koristila satnija Specijalne policije koja je cijelo vrijeme bila u sportskoj dvorani na Baldekinu.”

Ivica Ajduković Jastreb, zapovjednik satnije Specijalne policije (u rujnu 1991. imala je naslov satnije Posebne policije) Policijske uprave Šibenik.

– U nizu neistina koje je u svojoj knjizi „Samo istina” napisao gospodin general Rahim Ademi, jedna od najgnusnijih objeda je njegova tvrdnja da je satnija Specijalne policije, citiram cijelo vrijeme bila u sportskoj dvorani na Baldekinu.

General Ademi je svjesno i namjerno iznoseći notornu laž bacio ljagu i obezvrijedio šibensku Specijalnu policiju i njene pripadnike, postrojbu koja je do bitke za Šibenik u kojoj je pokazala iznimnu hrabrost, već godinu dana sudjelovala u izravnim borbama s neprijateljem.

U borbama do bitke za Šibenik tijekom nje Specijalne policije je imala gubitke. Satnija specijalne policije PU Šibenik nikada nije bila smještena u sportskoj dvorani na Baldekinu kao što neistinito u svojoj knjizi „Samo istina” tvrdi general Ademi. Naprotiv sudjelovala je u svim važnim akcijama, a u trenutku napada JNA na Šibenik bila je relativno dobro naoružana braniteljska postrojba s bojnim ratnim iskustvom.

U bitci za Šibenik sudjelovalo je 115 pripadnika satnije Specijalne policije PU Šibenik. Satnija je u bitku ušla s tri voda i 4 borbene skupine. Zapovjednici vodova bili su Marinko Kardum, Mario Baršić i Milenko Erceg.

Borbene skupine Specijalne policije koje su sudjelovale u bitci za Šibenik bile su; oklopna skupina s 2 oklopna transportera, protuoklopna skupina koja je imala tri grupe od kojih je jedna grupa imala bestrzajni top (ostavljen je vodičkoj satniji 113. brigade na bojišnici u Velikoj Glavi pri razmještaju snaga na prvoj bojnoj crti), a dvije ručne raketne bacače Zolja i Osa, protuzrakoplovna skupina je imala četiri grupe naoružane s dva trocijevna topa 20mm, ručnim lanserom raketa Strela 2M i jedan top Bofors od 40mm koji je bio učvršćen na civilni kamion, minobacačka skupina imala je dvije grupe:

Grupu „Pero”, koja je bila naoružana minobacačem 82mm bez ciljničke sprave, a djelovala je s brda Smričnjak i odatle navodila vatru šibenskog topništva na vojarne JNA, Šibenski most, brodove u Šibenskoj luci i kanalu sv. Ante i grupu MB 120mm s dva minobacača od 120 mm od kojih je samo jedan bio upotrebljiv.

Posada bitnice MB 120mm bila je sastavljena od pripadnika pričuvne policije PU Šibenik te pripadnika 113. brigade ZNG-a, a njen je zapovjednik bio Joso Martinović iz 113. brigade ZNG-a, a djelovala je pri satniji Specijalne policije na minobacačima koji su tada bili pri policiji odnosno PU Šibenik.

Specijalna policija u čijem sastavu su bili djelatni policajci, pričuvna policija i 113. brigada ZNG-a djelovali su u u bitci za Šibenik jedinstveno, složno i koordinirano. Nije bilo nikakvih podjela među braniteljima i postrojbama. Svi su obavljali povjerene im zadaće međusobno se dopunjujući.

Obrana Šibenika i pobjeda nad neprijateljem u bitci za Šibenik zajedničko je djelo svih branitelja Šibenika uključujući i satniju Specijalne policije koja nikada ni u jednom trenutku, a kamo li cijelo vrijeme bitke za Šibenik, nije bila u sportskoj dvorani na Baldekinu niti se tamo, što insinuira general Ademi, kukavički skrivala.

General Ademi je u svojoj knjizi „Samo istina” grubim lažima i objedama na najgrublji način teško uvrijedio i ponizio pripadnike šibenske Specijalne policije te od njega ne očekujemo, nego zahtijevamo ispriku i objavljivanje ispravke svih netočnosti i svih neistina koje je objavio u knjizi „Samo istina”.

————————-

Rahim Ademi Samo istina str.110.

Citat: Drugi još lošiji primjer je neuspjeli pokušaj osvajanja skladišta municije na Jamnjaku gdje su naše snage bile u taktički boljem položaju jer su sve visove Jamnjaka držali naši policajci i mogli su ih kamenjem natjerati na predaju.

Nikola Vukošić, ratni načelnik Policijske uprave Šibenik:

– General Ademi izmišlja i laže. Da je u ruju 1991. godine u trenutku kada je JNA krenula u napad na Šibenik nešto predstavljao u Zapovjedništvu obrane grada znao bi da visove i ključne kote oko vojarne JNA Jamnjak nije drža policajci i da ta vojarna prema planu nije bila u nadležnosti policije.

Znam tko je i kada je bio upućen na osvajanje te vojarne, ali red bi bio da o tome Ademiju odgovore zapovjednici obrane Šibenik odnosno netko od viših zapovjednika 113 brigade ZNG-a te ih ovom prilikom javno pozivam da to učine.

M.M. /Foto: pxll


Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •