Thompson dao intervju FAZ-u, najmoćnijem njemačkom mediju: “Dva HRT-ova novinara širili su laži o meni”

srpanj 20, 2020 maxportal
Share Button

Najutjecajniji njemački list Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) objavio je veliki intervju s Markom Perkovićem Thompsonom. Intervju je objavljen pod naslovom “Weiße Weste, schwarzes Hemd”  (Bijela majica, crna košulja)



Iako su nam Hrvati iz Njemačke slali poruke da će intervju biti objavljen “na čak sedam stranica”, Thompsonu je posvećana jedna stranica velikog formata FAZ-a. Intervju je vodio dopisnik za Balkan Michael Martens, novinar s obiteljskim (?) vezama u Beogradu.

Intervju je objavljene na stranici posvećenoj politici, ilustriran fotografijom Manuela Neura s harmonikom kao  tipičnim  balkanskim instrumentom. Autor teksta navodi da je autorizacija intervjua trajala deset mjeseci.

Martens napominje da je intervju s Thompsonom nastao u listopadu prošle godine, nakon što je novinar  cijeli dan s Thompsonom jeo i pio u Čavoglavama te da je intervju neće biti objavljen bez autorizacije.

“Potonje je i najvažniji razlog zašto je ovaj intervju, vođen na hrvatskom jeziku, objavljen u autoriziranoj formi tek sada, deset mjeseci nakon sastanka i uz mnoge naknadne dopune Perkovića”, navodi Martens.

Prvi dio intervjua bavi se Perkovićevim odrastanjem u Dalmatinskoj zagori, činjenici da mu je otac radio kao gastarbajter u Njemačkoj, kao i time kako se njegova katolička obitelj nosila s komunističkim režimom te koje su razlike između života u Zagrebu i Splitu.

Usporedba Cece i Thompsona

Onda dolaze pitanja o Thompsonovoj glazbenoj karijeri, među kojima je jedno od prvih predstavlja li on za Hrvatsku ono što Svetlana Ceca Ražnatović predstavlja za Srbiju.

“Ne znam što predstavljam za Hrvatsku ili bilo koga. Smiješna mi je ta poredba. Ne postoji veza između nje i mene”, odgovara Thompson, na što novinar FAZ-a replicira da su i Thompson i Ceca sposobni napuniti stadione svojom publikom.

“Ali naši glazbeni stilovi su posve različiti. Koliko znam, ona se bavi turbo folkom, a ja sam pop rock pjevač. To su dva različita glazbena žanra, kao dva različita svijeta. Moram priznati da turbo folk muziku ne razumijem niti je mogu osjećati. Ne vidim ni neku vezu među nama, osim to da punimo stadione, kako ste rekli”, kaže Thompson.

Thompson: Mediji šire neistine o meni kao o nekoj vrsti fašista

“Je li točno da su mnogi vaši koncerti u inozemstvu zabranjeni”, pita FAZ, a Thompson nudi prilično iscrpan odgovor, u kojem odmah ističe da se “trebamo malo vratiti u prošlost”. Podsjeća da je devedesetih nastupao na humanitarnim koncertima za Hrvatsku u inozemstvu te da tada nije bilo nikakvih zabrana.

“Nije bilo zabrana, ali je bilo pritiska medija i širenja neistina o meni kao o nekoj vrsti fašista. Te klevete su dolazile od nekih udruga i određenih medija. Te udruge i s njima povezani mediji su se javljali židovskim općinama diljem svijeta gdje sam imao koncerte. Razumljivo je da su židovske općine posebno osjetljive na fenomen fašizma te su stoga nažalost često brzopleto reagirale i bez potrebne provjere povjerovale u klevete o meni. Onda bi izvršile pritisak na organizatore, vlasnike dvorana i menadžere i tako im je uspjelo da sve zakompliciraju, jer organizatori ili upravitelji dvorana toliki pritisak nisu mogli izdržati.

Riječ nije, dakle, o zabranama lokalnih ili državnih vlasti, već o pritisku određenih udruga i medija.

Prvo su vršili pritisak na medije da moje pjesme proglase neprihvatljivim, jer one navodno šire mržnju i pozivaju na nasilje. Usprkos činjenici da u mojim pjesmama nema mržnje niti pozivaju na nasilje, oni su javnost i one koji odlučuju o koncertima uporno pokušavali u to uvjeriti, dok su moju glazbu okrivili da je fašistički nastrojena. Moji nastupi su oklevetani kao fašističke manifestacije. Naravno da se ljudi inače groze fašizma, naročito židovski narod, koji je zbog genocida doživio strašne gubitke.

Tamo gdje su moji protivnici imali podršku židovske općine dobili su mnogo prostora u medijima da ostvare svoj plan, a taj se plan uvijek sastojao od toga da mene i moju publiku predstave u negativnom svjetlu. U konačnici je cilj bio naš hrvatski narod predstaviti kao zločinačku i genocidnu naciju, koja fašizam slavi kao svoj svjetonazor. To je opasna teza koja je dobila mnogo zaleta. Jedina službena zabrana mog koncerta se dogodila prije par mjeseci u Sloveniji.

Ta zabrana je u međuvremenu ukinuta jer je slovensko ministarstvo unutarnjih poslova donijelo zaključak da su lokalne vlasti u Mariboru navodne dokaze za svoju odluku prepisale iz medija i da nigdje na svijetu ne postoji primjer takve zabrane”, objašnjava pjevač.

“Sinkronizirane i planirane akcije”

Novinar FAZ-a ga pita nisu li ipak neki njegovi koncerti u Austriji i Njemačkoj zabranjeni, a Thompson odgovara da to “nisu bile službene zabrane”, već otkazivanja koncerata nakon velikog pritiska na organizatore. Perković smatra da je cilj toga bio pokazati “da je neprihvatljiv i zabranjen”, da je takav dojam namjerno građen, a akcije protiv njega su bile “sinkronizirane i planirane”.

“Hrvatski mediji bi objavili negativni članak o meni i onda bi ga poslali medijima zemlje u kojoj sam trebao nastupiti. Onda bi mediji te zemlje objavili taj članak u suradnji sa spomenutim udrugama, kako bi izvršili pritisak na organizatora koncerta pod sloganom ‘Zaustavimo fašizam”‘, kaže Thompson.

Novinar FAZ-a onda pita o kojim to konkretno “udrugama” govori Thompson, koji odgovara:

“U pravilu se nazivaju antifašističkim ili progresivnim udrugama, a bliski su jugokomunističkim ili velikosrpskim organizacijama u bivšoj Jugoslaviji. Nakon ovih akcija bi isti mediji objavili članke o tome kako antifašističke udruge prosvjeduju protiv mojih koncerta, što bi se širilo na sva zvona. To je zatvoreni krvotok te im je uspjelo zaustaviti neke moje koncerte. S takvim manipulacijama su zaustavili jedan koncert u Austriji. U svojoj glazbenoj karijeri održao sam stotine koncerata u zapadnoeuropskim zemljama i nikad nisam osjetio neke poteškoće ili pritiske. U zadnje vrijeme me određene skupine progone kao da sam opasnost za ljude i okolinu. Volio bih da nije tako i da mogu nastupati normalno kao i drugi izvođači.”

O pozdravu ZDS

Na pitanje o pozdravu Za dom spremni, Thompson kaže da mladi ljudi u Hrvatskoj koji koriste taj pozdrav “misle na hrvatski oslobodilački rat”.

“Kada mladi čovjek danas čuje pozdrav ZDS, onda sigurno pomisli i na moju pjesmu Čavoglave, pjesmu iz oslobodilačkog rata. Ovaj pozdrav je upotrebljavan od početka 1991., u vrijeme srpske vojne agresije protiv Hrvatske, a svi su ga vidjeli kao autohtoni stari hrvatski pozdrav, koji po svojoj naravi nosi plemenitu poruku poziva zaštite svoje domovine.

U tom smislu su ga koristile skoro sve jedinice u oslobodilačkom ratu. Jedna postrojba ga je uzela kao službeni pozdrav, a kod nekih drugih je dio obilježja. Zato je ovaj pozdrav čvrsto povezan s oslobodilačkim ratom, a ne fašizmom, nacizmom ili šovinizmom. Taj pozdrav povezuje mlade ljude s oslobodilačkim ratom, s nikakvim drugim povijesnim kontekstom.”

Thompson onda navodi kako u devedesetim godinama, tijekom Domovinskog rata, nitko nije dovodio u pitanje ZDS niti ga je prozivao kao fašistički pozdrav.

“Nije negativno percipiran ni u medijima ni u udrugama. Iz tog vremena nema primjera da je netko javno ovaj pozdrav negativno karakterizirao”, kaže Thompson i novinaru FAZ-a objašnjava da se pozdravom ZDS koristio i ban Jelačić te da je i kasnije korišten u sličnim formama.

“Za Hrvate je taj pozdrav prirodan i povijesni, neovisno o tome tko ga je, gdje i kada koristio. Svjetskoj javnosti je postao poznat kroz korištenje između 1941. i 1945., no mi Hrvati ga znamo i prije i poslije toga, a za mlađe generacije on se povezuje isključivo s oslobodilačkim ratom”, smatra Thompson.

“Kada je riječ o Srbima koji su u to vrijeme živjeli u Hrvatskoj, moram reći da onima koji su prihvatili Hrvatsku kao svoju državu taj pozdrav nije smetao. Njih 10 tisuća je branilo domovinu, kao i Hrvati.

Kada je riječ o Srbima koji su se početkom devedesetih pobunili protiv hrvatske države, nažalost je to bila većina, to što oni misle o tom pozdravu nije vrijedno spomena jer su uz pomoć Jugoslavenske armije i četnika okupirali trećinu Hrvatske, pritom počinivši strašne zločine i uništavajući hrvatske gradove i sela”, govori Thompson.

Novinar FAZ-a navodi da je za austrijske i njemačke službenike jasna veza između ZDS i “hrvatskog fašizma” te pita Thompsona zašto jednostavno ne odustane od tog pozdrava. On odgovara da se vrši pritisak kako bi se kompromitirao “hrvatski Domovinski rat” i “izjednačilo žrtvu i agresora”. “Zbog toga se ovom narodu želi nametnuti fašizam i genocidnost pod svaku cijenu”, kaže Thompson i opisuje cijelu stvar kao traženje dlake u jajetu.

Ističe da je ZDS “dio naših emocija i simbolike nama važnog oslobodilačkog rata”, te da su “pod tim motom poginuli naši prijatelji i suborci”, a da “odustati od simbolike Domovinskog rata znači odustati od samoga sebe”.

“Slažete li se da su pod tim simbolom ubijani Srbi i Židovi u Hrvatskoj?” pita novinar FAZ-a.

“Oni su umrli pod raznim simbolima, ne samo Srbi i Židovi nego i Hrvati na svim ratnim stranama. Ne vjerujem da su umrli zbog simbola nego zbog bolesnih glava koje su provodile sotonske planove. Naravno da kao pripadnik naraštaja pobjedničke vojske iz oslobodilačkog rata, osuđujem sve zločine koje su počinili razni režimi, kako se nikad ne bi ponovili. Budite sigurni da u ime tog pozdrava u oslobodilačkom ratu nije počinjeno nijedno ubojstvo – pod tim pozdravom mi smo branili domovinu “, kaže Thompson.

On smatra da je pjesma Bojna Čavoglave proskribirana “nakon promjene vlasti 2000. godine” te da su je “lijeve skupine” proglasile “govorom mržnje”. Kaže da je žrtva “političkog progona” te da se ZDS u njegovoj pjesmi interpretirao kao fašistički pozdrav “kako bi se kompromitiralo Hrvatsku”.

Thompson tvrdi da je “ovaj pozdrav korišten u Domovinskom ratu, ali i u mnogim drugim trenucima hrvatske povijesti” te da ZDS odbijaju prihvatiti pretežito oni koji su “Hrvatsku napali, kao i njihovi simpatizeri”.

“Smatram da bi svi hrvatski političari trebali braniti simboliku oslobodilačkog rata jer im je taj oslobodilački rat omogućio da postanu to što jesu”, ističe Thompson.

Thompson kaže da je mladić koji je na njegovom koncertu 2007. na trgu bana Jelačića nosio ustašku kapu za to navodno plaćen 500 kuna.

“Ja ga tijekom koncerta nisam vidio, ali mediji jesu i fotografirali su ga. To je odmah objavljeno u svim medijima i nastala je velika afera”, kaže Thompson i dodaje da “neki smatraju da su novinari tom mladiću platili da nosi ustašku kapu”. Dodaje da je više puta apelirao da se na njegove koncerte dolazi samo sa simbolima “pobjedničke Hrvatske vojske” i s hrvatskim zastavama.

“Cijele obitelji dolaze na moje koncerte i na njima se osjeća duh zajedništva, što je za mene posebna inspiracija”, ističe Thompson. Upitan o tome da u jednoj pjesmi koristi izreku “Na ljutu ranu, ljutu travu”, što je citat Ante Pavelića, Thompson odgovara da je to “stara hrvatska izreka”.

Na pitanje o tome kako vidi razliku između fašista i patriota,  odgovara: “Nisam nikad susreo nekog fašista i ne znam postoje li danas uopće. Fašizam pripada prošlosti.”

Slijedi pitanje o tome kako Thompson gleda na Antu Pavelića. “Moram to zadržati za sebe jer nisam povjesničar i nisam toliko kompetentan kao oni koji su temu proučavali i o tome javno diskutiraju”, kaže Thompson i dodaje da osuđuje Pavelićeve zločine “kao i sve režime koji su počinili zločine, fašističke, komunističke i ostale”.

Na pitanje je li pjevao pjesmu “Jasenovac i Gradiška Stara”, Thompson kaže da se ta pjesma “protivi njegovom svjetonazoru i ideologiji”.

“Povezivati mene s tom pjesmom je uvredljivo, odbacujem sva takva podmetanja kojima mi se želi naštetiti”, kaže i dodaje da tu pjesmu smatra “odvratnom”.

“To je udar na hrvatski narod i jedna potpuna izmišljotina čiji je cilj ovu naciju predstaviti kao zločinačku, neljudsku i primitivnu. Postoje indicije da je taj udar došao od jugoslavenskih tajnih službi”, ističe Thompson.

Novinar FAZ-a ga pita je li snimka na kojoj pjeva “Jasenovac i Gradišku Staru” montaža, a on odgovara da jest.

“Poznati hrvatski novinari su to montirali, objavili u svojim emisijama i tvrdili da sam ja na snimci”, kaže Thompson i proziva Denisa Latina i Aleksandra Stankovića kao one koji su to radili i širili snimku dalje u medijima.

“Kada danas pogledam na to, jasno mi je da je to bila jedna veća akcija antihrvatskih skupina, čiji je cilj bio kompromitirati mene, moju publiku, a time i Hrvatsku”, zaključuje Thompson.

M. Marković/Foto:press

 

Komentari
Share Button