Bivši zapovjednici HRZ-a suglasni: Ovo je neviđena afera, Kotromanović je sve znao

ožujak 23, 2016 maxportal
Share Button

MORH je izvijestilo da su Vojna sigurnosno-obavještajna agencija i Vojna policija u proteklih nekoliko tjedana u svojim postupanjima došle do informacija kako je potrebno izvršiti ponovne i dodatne provjere vezano uz remont i nabavu borbenih zrakoplova MiG-21.



Ozbiljno se sumnja da je cjelokupna dokumentacija lažirana, a remont na avionima u Ukrajini uopće nije napravljen. Navodno je utvrđeno da su na zrakoplovima prekucani serijski brojevi te ugrađeni dijelovi koji ne odgovaraju pratećoj dokumentaciji.

stimac josp, general, hrz

General Josip Štimac: “Tražio sam raskid ugovora”

Čuo sam da je pet aviona koji su jednosjedi borbeni avioni, povučeni iz uporabe zbog lošeg remonta. Kad je u pitanju nacionalna sigurnost, ne samo RH nego i NATO-a, RH je potpisala ulaskom u NATO ugovor s njim o zaštiti vlastitog zračnog prostora, kojeg ne čine samo avioni nego radarska mreža i kompletan zapovjedni sustav. Mi smo samo dio europske i svjetske sigurnosti. Na tom zadatku rade dva aviona, a treći je u pričuvi tako da su tri aviona dovoljna za izvršenje te zadaće”, rekao je u središnjem Dnevniku HRT-a Josip Štimac, bivši zapovjednik Hrvatskog ratnog zrakoplovstva.

Umirovljeni general Josip Čuletić, također bivši zapovjednik HRZ-a, komentirao je aferu u emisiji HRT-a Hrvatska uživo.

“Izgleda kako mora doći do promjene vlasti kako bi se neke afere ili neki događaji mogli procesuirati”, rekao je Čuletić.josip čuletić, general hrz pzo

“Bivši ministar obrane Ante Kotromanović imao je puno informacija što se sve događa oko remonta MIG-ova. Uporno je branio taj remont i odabir Ukrajine, pa i poslije kad se pokazalo da remont ne ide onako kako je planirano, ni vremenski ni po kvaliteti. Pa čak i dok se pokazalo da tvrtka koja je trebala integrirati navigacijske sustave nije za to osposobljena. Dobivam upozorenja od ljudi iz sustava da se nešto poduzme jer lete u avionima u kojima je opasno letjeti”, kazao je Čuletić.

Podsjećamo, sumnja se da je cjelokupna dokumentacija remonta i nabave lažirana te remont na avionima u Ukrajini uopće nije napravljen. Navodno je utvrđeno da su na zrakoplovima prekucani serijski brojevi te ugrađeni dijelovi koji ne odgovaraju pratećoj dokumentaciji.

MORH je u ožujku 2013. dogovorio remont hrvatskih MIG-ova u ukrajinskom zavodu. Posao od 100 milijuna kuna od početka nije tekao glatko. U Ukrajini je izbiio rat, a obnova borbenih zrakoplova kasnila gotovo šest mjeseci. Prvi MIG-ovi s remonta stižu tek u srpnju 2014. MORH je neke odbio primiti zbog traljavo obavljene modernizacije, a probni piloti riskirali su život jer su se navodno moderniziranim zrakoplovima u letu na 13 000 metara visine, gasili motori.

M. Marković/foto:screenshot

Komentari
Share Button