Javio se Mate Rimac: Ako smo oštetili državu vratit ćemo svaku kunu

18 listopada, 2021 maxportal
Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Rimac automobili dobili su 52.2 milijuna kuna za projekt koji je trebao biti gotov ovog ljeta – 22. srpnja. No, Rimac je zatražio produženje i ono mu je odobreno do 30. lipnja 2022. godine.



Iz HAMAG-BICRO-a potvrdili su kako homologacija nije izvršena te je Rimcu zbog pandemije odobreno produljenje projekta. Kažu kako tvrtka Rimac Automobili d.o.o. projektom namjerava razviti i homologirati električni superautomobil koji će predstavljati novitet na globalnom tržištu.

“Cilj stvaranja vlastitog inovativnog proizvoda je ponuditi tržištu jedinstveni proizvod čije je globalno tržište u trenutku prijave projekta procijenjeno na 1036 mil. USD godišnje te će uspješnim završetkom projekta tvrtka biti spremna za komercijalizaciju supersportskog automobila, kao i baterijskih paketa i infotainment sustava”, stoji u odgovoru iz HAMAG-BICRO-a

Dodaju kako je za situaciju kriva pandemija: “Korisnik je izvijestio da je izvršio sve glavne projektne aktivnosti Razvoj i homologacija supersportskog električnog automobila C2 i Nabavka nematerijalne imovine osim homologacije automobila, što predstavlja finalnu fazu provedbe projekta.”

Saborska zastupnica Katarina Peović, koja ne krije da ne voli Matu Rimca jer on za nju za njih predstavlja sve najgore što kapitalizam nudi, javno je ga je prozvala, a uputila je upit ministru Ćoriću zbog nepoštivanja rokova. Pišu da je od države dobio  52 milijuna kuna, a onda nije ispunio ono što je obećao.

“Rok je istekao, a o tome se šuti. Posebno je zanimljivo da je jednom već bio pomaknut pa smo se odlučili obratiti ministru Ćoriću s pitanjem o rezultatima tog projekta. Napominjemo da se, uz homologaciju, u projektu navodi da bi se do 30. lipnja 2020. godine, što je poslije pomaknuto na 30. lipnja 2021. godine, trebali ostvariti i poprilično bajkoviti ciljevi”, Katarina Peović.

Tu temu obrađivao je i portal Index na što je prozvani Mate Rimac odgovorio:

“Stvarno se nisam mislio uključivati u ovo, ali ovako na brzinu

• Tu se radi o razvoju Nevere, u koju smo mi uložili preko 130M Eura (od naših investitora), a ovdje smo prozvani za 7M Eura EU novca (ne iz proračuna)

• Volio bih vidjeti neki drugi R&D projekt u RH s toliko velikim iznosom investicije i samofinanciranja (5% iz EU fondova, 95% vlastita sredstva)

• Na projektu radi full-time preko 500 ljudi, većinom inženjera, a parcijalno svi zaposlenici Rimac Automobila (preko 1.000 ljudi) + stotine vanjskih dobavljača i suradnika

• Kompleksnost razvoja ovakvog proizvoda gospođa Peović ne može zamisliti. Razviti i proizvesti ovakav proizvod u Hrvatskoj je bilo nezamislivo do sada• Kasnimo – jebiga. Kasni i Mercedes sa AMG Project One 2 godine, Aston Martin kasni 3 godine sa Valkyriem itd. Nismo nikad krili da kasnimo.

• Istovremeno gradimo firmu, proizvod, proizvodne pogone, procese, tim, strukturu… Velik je zalogaj. Zar je toliki grijeh kasnit?

• Bili smo maksimalno transparentni sa cijelim projektom – na našem YouTube kanalu se mogu vidjeti crash-testovi, proizvodnja, razvoj, simulacije… Garantiram da niti jedan razvoj automobila nije toliko detaljno i transparentno popraćen

• Završavamo homologaciju i pokrenuli smo proizvodnju – uskoro ćemo pokazati prve aute kupaca

• Do sad je proizvedeno 16 prototipva i pred-serijskih automobila. Prošli tjedan je krenula proizvodnja auta za kupce dok se istovremeno rade finalni homologacijski testovi. Očekujemo da će homologacija završiti prije prvih isporuka.

• Ove godine je desetke novinara testiralo auto – postoji hrpa testova u stručnim časopisima i na YouTube-u. Svi koji su ga testirali su bili oduševljeni. Čak smo srušili svjetski rekord za ubrzanje cestovnih auta (kada završi homologacija auto neće biti sporiji – dakle rekord će i dalje stajati)

• Na početku projekta smo bili 300-tinjak zaposlenika. Utrostručili smo se od tada – kada pričamo o efektima projekta, to je već dosta dobar KPI. A zapravo je projekt tek krenuo (još treba proizvesti sve aute)

• Što je sa stotinama drugih projekata u sklopu istog financiranja – IRI-a? Da li su svi po planu? Nitko ne kasni?

Ako smo ikako oštetili državu (ili EU) sa ovim projektom – ja ću osobno garantirati da vraćamo svaku kunu od tih 7M Eura za koje nas se proziva. Mislim da je korist koju država dobiva od ovog projekta nemjerljiva”, objavio je Rimac.

 


Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  


-->