MEDIJI I KORONA: Nova tv sedam puta gledanija od HRT-a

ožujak 27, 2020 maxportal
Share Button

Iako je ministar Davor Božinović, šef Nacionalnog stožera civilne zaštite, u jednom trenutku malo žešće reagirao na novinare zbog  njihove brojnosti na press konferenciji ( “nije vas moralo biti toliko danas ovdje”), uz  rijetke izuzetke Hrvatska može biti zadovoljna kako se mediji pratili epidemiju korone u Hrvatskoj.



Božinović je u utorak na konferenciji Nacionalnog stožera civilne zaštite prozvao i trgovce i medije zbog oglašavanja proizvoda koji nemaju veze s prehranom ili higijenom.

“Molim veća prodajna mjesta, supermarkete, a to molim i medije, da se prestane s reklamiranjem nekakvih akcija koje nemaju veze s osnovnim potrebama kada je u pitanju prehrana, kada su u pitanju higijenske potrepštine. Ovo nije vrijeme kada se treba reklamirati kupovina jeftinijeg televizora”, rekao je Božinović jutros.

Na izjavu ministra Božinovića reagiralo je Vijeće za  elektroničke medije

“U suradnji sa stožerom Civilne zaštite, Vijeće za elektroničke medije obavještava kako primjedbe od strane Stožera civilne zaštite koje su izrečene na tiskovnoj konferenciji nikako ne znače obustavu komercijalnih komunikacija.

Naprotiv, pozivaju se oglašivači da nastave sa komercijalnim aktivnostima koje su neophodne za kontinuitet medija u Republici Hrvatskoj”, stoji u priopćenju Vijeća kojeg potpisuje ravnatelj Josip Popovac.

Božinović je isti pojasnio izjavu. Kaže kako nije pozvao na prestanak oglašavanja i prodaje određenih roba i usluga, već isključivo apelira na sigurnost i smanjivanje mogućnosti širenja zaraze.

“Ja molim sve koji se bave i proizvodnjom i trgovinom da razmišljaju kako sve više svoje poslovanje organizirati online, koristeći moderne tehnologije, digitalizaciju. To nije samo zahtjev ovog trenutka i ove krize, dobro će im doći i sutra kad sve ovo bude iza nas”, rekao je.

Tu izjavu popodne je pojasnio i premijer Plenković kazavši kako Božinovićeva izjava nikako nije značila da netko sada ne bi trebao kupiti televizor i pratiti medije.

Isti dan, 24, ožujka 2020. Vijeće za elektroničke medije poslalo je HITNO upozorenje o praćenju  pandemije  koronavirusa:

“Upozoravaju se svi pružatelji elektroničkih medija u Republici Hrvatskoj da svoje audiovizualne komercijalne komunikacije objavljuju na način da se mjere propisane od strane Stožera civilne zaštite takvim porukama ne kompromitiraju. 

Uzimajući u obzir iznimnu važnost opstanka komercijalnog tržišta u ovim okolnostima koliko je god moguće, Vijeće za elektroničke medije nalaže da komercijalne poruke budu vizualno ili zvučno pokrivene i apelom ostani doma, i drugim porukama koje potiču odgovorno ponašanje u borbi protiv pandemije COVID 19″, upozorili su iz Agencije.

Nakon što je više puta ponovljeno da je širenje lažnih vijesti ozbiljno kazneno djelo  (kao i kršenje samoizolacije) reagiralo je i Državno odvjetništvo.

“Državno odvjetništvo (DORH) u utorak je izvijestilo da je županijska i općinska tužiteljstva uputilo da “temeljito i neodložno” postupaju u slučajevima širenja i prenošenja zarazne bolesti kao i kaznenih djela lažne uzbune te prekršaja širenja lažnih i uznemiravajućih vijesti.

Uputa je, kako navode, donesena zbog neodgovornog ponašanja većeg broja građana koji ne poštuju upute i mjere Stožera civilne zaštite i drugih nadležnih tijela u cilju sprječavanja širenja koronavirusa, kao i plasiranja neistinitih informacija kojima se širi neopravdani strah i panika kod građana u uvjetima pandemije virusa COVID-19 te posljedica potresa u Zagrebu.”

Mediji u Hrvatskoj u vrijeme pandemije koronavirusa u većinu su  se ponašali primjereno situaciji (“adekvatno” rekao mi ministar Beroš).

Tek je nekoliko medija plasiralo vijesti zagovornika teorija urote o koroni da je riječ o  “običnoj gripi” ili bolesti blažoj od gripe, virusu stvorenom u tajanstvenom laboratoriju da bi se zavladalo svijetom, da bi farmaceutska industrija, po otkriću cjepiva, uprihodovala desetine milijardi dolara. Ili slične teorije urote.

Zanimljiv detalj, vezano za informiranje građana, otkrili smo na društvenim mrežama. Nova TV je vrhu.  Hrvati se o koronavirusu najviše informiraju preko te televizije.

Press konferencije Nacionalnog stožera civilne zaštite u izravnom prijenosu na Facebooku Nove tv prosječno prati oko 6,3 tisuće gledatelja, a tijekom dana video pregleda od 120.0000 do 250.000 gledatelja.

U isto vrijeme pressice na HRT-u prati oko 800 do 900 gledatelja, a tijekom dana pogleda do 20.000 ljudi.

Na drugom mjestu portal Index s oko 4.000 do 5.000 gledatelja u live prijenosu. Iza njih je, uvijek brzi i vrlo ažurni, portal 24 sata. Slijedi ih  RTL.

Ako vas zanima gdje je tu Maxportal  – jači smo od HTV-a i na vrhu među portalima srednjeg ranga koji ne izlaze iz pisanih medija ili tv postaja.

M. Marković/Foto:Facebook/ Nova tv

 

Komentari
Share Button