Papa Franjo je tijekom svog razgovora s novinarima u avionu na povratku iz posjeta Grčkoj između ostalog odgovorio i na pitanje o ostavci koju je nedavno podnio pariški nadbiskup Michel Aupetit, a koju je papa prihvatio.
U svome odgovoru katolički je poglavar kršenje šeste Božje zapovijedi (Ne sagriješi bludno!), nazvao “ne tako teškim grijehom”.
Mediji su izvijestili da se nadbiskup krajem studenoga povukao nakon što je objavljeno da je u vezi sa ženom. Kao službeni razlog navedeno je “nejasno ponašanje” nadbiskupa prema ženi, objavila je sama nadbiskupija.
Magazin “Le Point” je izvijestio tada o navodnoj aferi između nadbiskupa i neimenovane žene. Za to se doznalo kad je nadbiskup e-mail namijenjen toj ženi nenamjerno poslao svojoj tajnici. Nadbiskup se složio da je takvo ponašanje moglo ostaviti dojam da je on u intimnoj vezi s tom ženom, no on sam to demantira.
– Izričito to odbijam, izjavio je za Le Point koji je objavio da je riječ o “odnosu odraslih osoba uz obostrani pristanak”, dakle, bez kršenja kaznenog zakona, no da biskup time krši crkveni zahtjev celibata.
Osvrćući se na ovaj slučaj, papa Franjo je, prenosi IKA, prvo znatiželjne novinare pitao:
– Što se tiče slučaja Aupetit, pitam se, ali što je učinio tako ozbiljno da je morao dati ostavku? Neka mi netko odgovori, što je napravio?
– Ne znamo… problem s upravljanjem (biskupijom) ili nešto drugo, odgovorio je papi jedan od novinara, nakon čega je uslijedilo detaljnije obraćanje papa Franje
– Ako ne poznajemo optužbu ne možemo osuditi. Prije odgovora reći ću: istražite, jer postoji opasnost da kažemo: osuđen je. Tko ga je osudio? Javno mnijenje, tračanje… ne znamo… ako vi znate zašto, recite, u suprotnom, ne mogu odgovoriti. I nećete znati koji je to bio njegov nedostatak, nedostatak protiv šeste zapovijedi, ali ne totalno, malih milovanja i masaža koje je učinio tajnici, to je optužba.
To je grijeh, ali nije jedan od najtežih grijeha, jer grijesi tijela nisu najteži. Najozbiljniji su oni koji imaju više anđeoskoga: ponos, mržnja.
Dakle, Aupetit je grešnik, kao i ja – ne znam osjećate li se tako… možda – kao što je bio i Petar, biskup na kojem je Isus Krist utemeljio Crkvu. Kako to da je tadašnja zajednica prihvatila grešnog biskupa, i to s grijesima tako anđeoskim, kao što je zanijekati Krista! Budući da je to bila normalna Crkva, navikla se uvijek osjećati grešnom, svi, to je bila skromna Crkva.
Vidimo da naša Crkva nije navikla imati grešnog biskupa, pravimo se da kažemo: moj biskup je svetac… Ne, ovaj crveni šešir… svi smo mi grešnici. Ali kad trač raste, raste i oduzme dobar glas osobi, ne, on neće moći upravljati (biskupijom) jer je izgubio dobar glas, ne zbog svog grijeha, koji je grijeh – kao Petrov, kao moj kao i tvoj – već zbog tračanja ljudi. Zbog toga sam prihvatio ostavku, ne na oltaru istine nego na oltaru licemjerja, izjavio je papa Franjo.
R.I. /Foto:Vatican media