Oprezno po ‘ljetnoj poledici’: Pada li kiša – dižite nogu s gasa!

kolovoz 21, 2018 maxportal
Share Button

Kad nakon ljetne sparine padne kiša, površinski se sloj prašine navlaži i cesta postaje skliska kao na poledici, a to je posebice opasno na našim cestama u Dalmaciji i Istri



AUTOR: Željko Marušić, prometni stručnjak/autoportal.hr

Ceste u Istri i Dalmaciji imaju asfalt bogat vapnencem, koji se izlučuje na vrućini i s prvim kapima kiše postaje iznimno opasan.

Na suhom je svaki vozač spretan i svaka guma dobra. Na kiši se poznaju junaci! Posebice na ljetnoj kiši. Ovo valja dobro upamtiti u vrijeme kada kiše i nevere smjenjuju ljetne vrućine. Kiša koja padne nakon duže sparine, pretvara ceste u opasna klizišta. Najopasnije je kad (prava) kiša počinje. Ne kad padnu prve kapljice, nego kad se navlaži cijeli kolnik.

Ljetna kiša od ceste prva klizališta

Kritično je kad je cesta toliko navlažena, da se vide tragovi od prolaska vozila. Tad se površinski sloj prašine pomiješa s vodom, tvoreći tanak sloj blata, koji je opasan poput leda. Problemi bi bili znatno manji, da je površina ceste, kao kod inozemnih autoputeva, izvedena hrapavije.

Ovako neiskustvo i nepažnja vozača te neispravnost vozila, izrazitije dolazi do izražaja. Najgore je što niti jedan vozač, u niti jednom automobilu, ne može biti potpuno siguran, jer ne može utjecati na ponašanje ostalih sudionika u prometu.

Najbolje je ne voziti za ljetnih kiša ili barem pričekati dok kiša ne ispere površinski sloj ceste. Mnogi ipak nisu spremni za ovakva ‘odricanja’, što se donekle može shvatiti ako je automobil potpuno ispravan. No upuštanje u takve avanture s istrošenim gumama i neispravnim kočnicama, ravno je ruskom ruletu. Toga bi trebao biti svjestan vlasnik svakog starijeg i zapuštenijeg automobila.

Kako povećati sigurnost vožnje na ‘ljetnoj poledici’ i voziti uz prihvatljivu razinu rizika? Vrijede iste preporuke kao i kod prave, zimske poledice.

VAŽNO UPOZORENJE

• vozite što sporije, ne brže od 60 km/h

• papučicu kočnice pritišćite što opreznije te izbjegavajte naglo uključivanje nižeg stupnja, jer kotači mogu     blokirati

• povećajte razmak od vozila ispred sebe na barem 50 metara

• izbjegavajte nagle pokrete volanom ili kočnicama

• pravodobno upozorite ostale sudionike u prometu u svoje namjere. Posebice kod skretanja ulijevo

• izbjegavajte sva pretjecanja i pozorno motrite na ostale sudionike u prometu, posebice na motocikliste i pješake



Komentari
Share Button