Menadžer Metallice tvrdi da će glazbena industrija propasti jer je YouTube besplatan

svibanj 3, 2016 maxportal
Share Button
PETER MENSCH, menadžer grupa Metallica, Red Hot Chilly Peppers i Muse, izjavio je da
YouTube ubija glazbenu industriju, piše BBC u tekstu pod naslovom “YouTube is the devil”.

Mensch tvrdi i da je poslovni model spomenute stranice, koji predviđa plasiranje reklama uz pjesme, neodrživ. “Ne poduzme li netko nešto protiv YouTubea smo nadrapali”, kaže.

Njegovi stavovi podudaraju se s onima zapisanima u godišnjem izvješću International Federation of the Phonographic Industry (IFPI) koje je objavljeno prošli tjedan. Pokazalo se da raste razlika u vrijednosti između glazbe koja se konzumira putem besplatnih platformi poput YouTubea ili Soundclouda i platformi koje svoje usluge naplaćuju.

Teško je natjerati nekoga da plati ako je dostupno besplatno



Primjera radi, na više od 900 milijuna korisnika takvih platformi glazbena industrija zaradila je tako prošle godine 634 milijuna dolara dok su oni koji za iste ulogu plaćaju (njih 68 milijuna) glazbenu industriju podržali s otprilike 2 milijarde potrošenih dolara. “To se mora promijeniti da bi glazbena industrija dugoročno preživjela”, stoji u tom izvješću.

Postojanje besplatnih platformi zadaje prilične glavobolje pružateljima usluga kao što su Spotify i Apple Music koji, naime, imaju sve više problema u privlačenju novih pretplatnika. “Teško je natjerati ljude da plate za nešto što mogu dobiti i besplatno”, kaže Mensch.

Demantij iz YouTubea

Zanimljivo je i da su se oglasili iz YouTubea sa službenom izjavom u kojoj tvrde da su glazbenoj industriji dosad platili više od 3 milijarde dolara – iako ne navode u kojem vremenskom razdoblju.

Šef YouTubea Robert Kyncl osvrnuo se na Menschove komentare poručujući mu da glazbenici ne dobivaju ništa od YouTubea zbog ugovora koje su sklopili sa svojim izdavačima. “Umjetnici koji su potpisali ugovore s YouTubeom imaju sjajne prihode”, tvrdi Kyncl. “Ne svi – ali generirate li dovoljno viewova, onda ćete i dobro zaraditi”, poručuje.

Kao primjer naveo je hip-hop violinisticu Lindsey Stirling čiji službeni YouTube kanal ima 7.8 milijuna pretplatnika, a koja je samo prošle godine zaradila 6 milijuna dolara i to isključivo zahvaljujući YouTubeu.

“U većini slučajeva postoje posrednici koji su izvođačima isplatili predujmove i oni očekuju da im se uloženi novac vrati”, poručuje Kyncl tvrdeći da zbog netransparentnosti takvih ugovora izvođači gube novac.

Problem su ugovori

Retorika glazbene industrije zaoštrava se u posljednje vrijeme, inače, po ovom pitanju zbog nekoliko razloga. Najvažniji od njih je taj što tri najveća izdavača na svijetu (Sony, Warner i Universal) ove godine moraju ispregovarati nove uvjete poslovanja s YouTubeom.

A tu je još i činjenica što se ljudi iz glazbene industrije svojki trude progurati reformu kojom bi se dokinule zakonske sigurne luke koje YouTubeu i sličnim platformama omogućuju nekažnjavanje zbog kršenja autorskih prava u slučajevima kad ih na njihove stranice dignu sami korisnici. To, naravno, vrijedi sve dok se YouTube obvezuje da će sporne sadržaje skinuti kad vlasnik čija su autorska prava narušena zatraži.

Diskusiji se priključio i gitarist Radioheada Ed O’Brien koji tvrdi da je internet još uvijek Divlji zapad kad je u pitanju glazba. “To je ono što čujete od streaming servisa: ‘Isplatili smo 2 milijarde dolara’. Ali teško je saznati što se s tim novcem zapravo dogodilo”, rekao je pitajući se znači li to da je taj novac završio kod izdavača. “To je problem, sav novac nestaje u nekoj crnoj rupi”, zaključuje O’Brien.

M. Radev/foto:promo

Komentari
Share Button