Analiza medija otkriva koje su omiljene turističke destinacije u Hrvatskoj

12 srpnja, 2019 maxportal
Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Hrvatska turistička zajednica nedavno je objavila statistiku turističkog prometa za lipanj. Iako se govorilo kako će ova turistička sezona biti jedna od slabijih unazad nekoliko godina, podaci za lipanj ipak pokazuju kako je broj turista u prvih šest mjeseci u porastu. U odnosu na prošlu godinu, Hrvatsku je posjetilo 6% više turista, dok je broj noćenja narastao za 3%.



S obzirom na različita stajališta o tome kakva će biti ovogodišnja ljetna sezona, zagrebačka tehnološka tvrtka Mediatoolkit analizirala je percepciju Hrvatske u kontekstu turizma na društvenim mrežama u razdoblju od 10. lipnja do 10. srpnja.

Hrvatska se dnevno spomene 2 400 puta

Hrvatska je u analiziranom razdoblju spomenuta 72 869 puta, što čini porast broja spominjanja od 222,13%. Na dnevnoj se razini Hrvatska spominje u prosjeku 2 400 puta, a taj se broj povećava kako sezona odmiče. Usporedbe radi, jedan od naših većih turističkih konkurenata Italija u istom se razdoblju spominje oko 7500 puta dnevno, dok je broj spominjanja Grčke i Turske sličan Hrvatskoj.

U usporedbi s prethodnim razdobljem broj se impresija povećao za čak 18 842% te sada prelazi brojku od 34 milijuna. Dobra vijest je to da se Hrvatska kao turistička destinacija spominje na webu i društvenim mrežama diljem svijeta.

Najviše objava dolazi iz SAD-a, Ujedinjenog Kraljevstva, Švicarske, Njemačke i Italije, a upravo su to neke od zemalja iz kojih se povećao broj turističkih dolazaka ove godine prema podacima HTZ-a. Objava o Hrvatskoj na talijanskom jeziku ima najviše na Twitteru, dok objava na njemačkom i engleskom ima najviše na Instagramu.

Objave vezane za Hrvatsku pisane su većinski u pozitivnom kontekstu, točnije 89,2%. Turisti u svojim objavama hvale prirodne ljepote i more, a hashtag Croatia full of life iskoristili su 13 273 puta.

Instagram je daleko najkorišteniji kanal kada su u pitanju objave o Hrvatskoj. Prema analizi, čak 84,8% objava dolazi s Instagrama, dok je drugi po redu najkorišteniji kanal Twitter s tek 7,5%.

Najtraženija država na TripAdvisoru u 2019.

Zanimljivo je to da je Hrvatska proglašena najtraženijom državom na TripAdvisoru u 2019. Ta je vijest privukla pozornost svjetskih medija kao što je Forbes, no u Hrvatskoj ta vijest nije bila pretjerano medijski popraćena.

Top tri destinacije u Hrvatskoj s najvećim brojem posjetitelja u prvih šest mjeseci prema podacima HTZ-a su Rovinj, Dubrovnik i Zagreb. Kada se radi o društvenim mrežama i webu, ističu se samo dva grada – Dubrovnik s 12 759 spominjanja i Split sa 7 313. S druge strane, najposjećeniji grad Rovinj ima 3 898 spominjanja, dok Zagreb ima 2 592.

Objave vezane za Dubrovnik nerijetko su povezane s popularnom serijom Igra prijestolja, što i ne čudi s obzirom na to da je zbog nje popularnost Dubrovnika, odnosno Kraljevog Grudobrana, porasla. King’s Landing je spomenut 4 tisuće puta od čega je 741 objava povezana s Dubrovnikom, a 321 s Hrvatskom.

Naglo povećanje broja objava na društvenim mrežama koje se dogodilo primicanjem ljetne sezone dvosjekli je mač. S jedne strane, takav porast samo potvrđuje izraženu turističku sezonalnost i nepostojanje cjelogodišnjeg turizma. S druge, malo optimističnije strane, preporuka je najbolji način promocije, a objave turista pune hvalospjeva o ljepotama Hrvatske mogu motivirati i druge da dođu. No, hoće li se svi zadovoljiti samo suncem, morem i prirodnim ljepotama? Teško. Uostalom, izležavanje na plaži i gledanje zalaske sunce nije u opisu svačijeg idealnog odmora.

Zagreb primjer cjelogodišnjeg turizma

Cjelogodišnji je turizam ipak u nekoj mjeri prisutan u dijelovima Hrvatske. Zagreb je jedan od rijetkih primjera u kojem je posjećenost relativno konzistentna kroz čitavu godinu što i potvrđuju najnoviji podaci. Jedan od razloga je to što se kroz godinu nude raznoliki sadržaji zanimljivi turistima. Glavni adut Zagreba zimi je Advent koji iz godine u godinu privlači sve više turista, a prošle je na društvenim mrežama bio popularniji od bečkog. Ljeti se u Zagrebu odvijaju razna događanja od kojih je najpoznatiji InMusic festival koji privlači velik broj stranih posjetitelja.

Hrvatskoj se neprestano nude izvrsne prilike koje bi se trebale bolje iskorištavati kako za promociju, tako i za stvaranje kvalitetnije ponude sadržaja. Drugo mjesto na Svjetskom nogometnom prvenstvu, osvojen Davis Cup, izlazak zadnje sezone Igre prijestolja samo su neke od stvari koje su utjecale na dolaske turista i koje mogu Hrvatsku učiniti cjelogodišnjom turističkom senzacijom.

 

G. Matković/Naslovna fotografija: Marko Bukorović/Dreamstime

 


Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  


-->