EUROBAROMETAR: U Hrvatskoj će samo 17 posto građana sigurno izaći na EU izbore

25 travnja, 2019 maxportal
Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Nešto više od trećine građana Europske unije kaže da će gotovo sigurno izaći na europske izbore u svibnju, a u Hrvatskoj tek 17 posto, pokazuju rezultati proljetnog Eurobarometra objavljeni u četvrtak.



Izbori za Europski parlament održat će se od 23. do 26. svibnja, a rezultati proljetnog Eurobarometra objavljeni mjesec dana prije izbora pokazuju da veliki dio građana tek treba uvjeriti na izlazak na birališta.

S obzirom na politički kontekst i neizvjesnost Brexita, izračunati su prosječni podaci EU-a za 27 država članica, a podaci za Ujedinjeno Kraljevstvo su zasebno prikazani.

Rezultati pokazuju da čak 61 posto građana na razini Unije smatra da je članstvo u Uniji dobra stvar, a tek 10 posto da nije, što je najbolji rezultat u više od 25 godina. Većina građana u EU, njih 68 posto, smatra da njihova zemlja ima koristi od članstva, dok u Hrvatskoj to misli nešto manje, njih 62 posto.

Na pitanje kada bi sutra glasali na referendumu o izlasku iz EU-a, 68 posto Europljana bi glasalo za ostanak, a u Hrvatskoj bi to učinilo nešto više od polovice ispitanih. U odnosu na jesenski Eurobarometar kada je 53 posto građana Ujedinjenog Kraljevstva bilo za ostanak u EU, sada ih to želi 45 posto, a blago se povećao postotak onih, s 35 na 37 posto, koji bi kada bi se referendum ponovio, podržali Brexit.

Izlaznost birača

Nešto više od trećine, njih 35 posto na razini EU-a, sigurno je da će izaći na svibanjske izbore. U Hrvatskoj će, po anketi, “vrlo vjerojatno” na izbore izaći 17 posto građana, a “vjerojatno” 16 posto, dok polovina “vrlo vjerojatno neće” izaći na birališta 26. svibnja. Glavni razlog zbog kojega će dati svoj glas je građanska dužnost, navodi 44 posto Europljana uključenih u istraživanje.

Najviše mladih glasača, njih 74 posto unutar Unije, ima pozitivan stav o EU, ali će tek jedan od njih pet sigurno izaći na izbore.

U Hrvatskoj je izlaznost na posljednjim izborima, 2014. godine, iznosila 25 posto, a među mladima je bila još niža, tek 13 posto.

Izvješće Eurobarometra pokazuje da građani kao prioritetne teme u kampanji za europske izbore izdvajaju ekonomiju, gospodarski rast, mogućnosti zapošljavanja, migraciju, klimatske promjene i borbu protiv terorizma.

Proljetni Eurobarometar objavljen mjesec dana prije izbora pokazuje također da čak jedan od dva Europljana smatra da EU ide u pogrešnom smjeru.

Flash Eurobarometer

Početkom travnja provedeno je i telefonsko istraživanje, tzv. Flash Eurobarometer, koji je naručio Europski parlament. Rezultati pokazuju da 80 posto Europljana smatra da je ono što povezuje europske građane važnije od onoga što ih razdvaja, a s time se slaže i 76 posto hrvatskih građana.

Većina Europljana povezuje nadu i povjerenje s EU-om (ukupno 55%), dok nesigurnost oko europske budućnosti izaziva neizvjesnost kod trećine europskih građana uključenih u istraživanje. U Hrvatskoj njih 36 posto navodi nadu kao osjećaj koji povezuju s Unijom.

Što se tiče političkog angažmana u posljednjih mjesec dana, osam od deset ispitanika navelo je da su se barem jednom dotaknuli političkih tema s obitelji, prijateljima i/ili poznanicima. Njih 72 posto također je pratilo politiku na televizijskim programima.

Istraživanje za proljetni Eurobarometar o javnom mišljenju građana u Europskoj uniji provela je agencija Kantar Public od 19. veljače do 4. ožujka 2019. na reprezentativnom uzorku građana starijih od 15 godina. U Hrvatskoj je metodom licem u lice intervjuirano 1007 građana, stoji u priopćenju Ureda Europskog parlamenta u Hrvatskoj.

R.I. /Foto:ilustracijaep

 


Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •