Histerija u Srbiji nakon poraznih kritika filma “Dara iz Jasenovca”. Prijete tužbom LA Timesu

•
  •
  •
  •
  •
  •

“To više nije pitanje filma i kritike, nego to znači potpuno negiranje genocida počinjenog nad Srbima tijekom NDH i ozbiljnu uvredu za sve žrtve”, kazao je redatelj Predrag Antonijević, komentirajući tekst o “Dari iz Jasenovca” obavljen u LA Timesu prije premijere njegovog filma u Americi i glasovanja za nominacije za Oscara.

“Koliko čujem, u Chicagu, odakle još i dobijem neke vijesti, ljudi su očigledno emotivno reagirali na film. Govorim to na osnovu onoga što sam pročitao u nekim stranim vijestima, a i na osnovu toga što su mi rekli ljudi koji su film gledali, pa su mi prenijeli reakcije publike.

Navodili su mi i primjer da su neke dvije Amerikanke bile iza njih u kinu, pa su i one plakale… Za druge gradove ne znam još, to ću tek moći tijekom nedjelje čuti od distributera”, kazao je za Nova.rs redatelj Antonijević.

Projekciji ‘Dare iz Jasenovca’ u jednom kinu u Chicagu je, prema izvještajima pojedinih portala, sudjelovalo samo 30 gledatelja.

Loš film sa zlim namjerama

“U Chicagu se ‘Dara’ prikazuje u dva kina, a to je jedna projekcija, u dvorani za 50 ljudi, na kojoj je bilo 30 ljudi, što znači da je, uz sve mjere, sala bila puna. A još je vani bilo minus 18. Osim toga, to nije jedina projekcija u danu, a ima i drugih kina. Sad je i vikend, večeras je i Superbowl koji gleda cijela Amerika, ali važno je da je film u kinima, pa neka gleda tko kada bude gledao”, kaže Antonijević.

“Sad se sve to analizira i razmatra, gledamo sve elemente, to je dosta ozbiljno i kompleksno, jer govorimo o ozbiljnoj uvredi za sve žrtve i negiranju genocida. To više nema veze ni s filmom, to je sve otišlo u potpuno suludu sferu. Oni su već dobili odgovor povjesničara na to pisanije, ali mislim da ćemo se morati time ozbiljnije pozabaviti, jer se tako radi u ozbiljnim zemljama. Tako nešto ne smije se dozvoliti. To više nije pitanje filma i kritike, nego to znači potpuno negiranje genocida počinjenog nad Srbima tijekom NDH.

Bit će tužba, ali je to američka tužba, od strane Amerikanaca, nema veze s nama, a još ćemo vidjeti hoće li se to raditi i u ime žrtava i onih koji su prošli taj logor ili će se raditi nešto drugo, ali će, u svakom slučaju, najvjerojatnije biti tužba. Jer ovo je sad već prekrupno, to već više nije ni samo stvar filma”, kaže Antonijević, ne želeći da dalje to komentirati jer će se time baviti odvjetnici.

Autor teksta u ‘LA Timesu’ Robert Abel napravio je još jednu, kako to redatelj kaže, materijalnu grešku, navodeći da su u filmu Nada Dinko Šakić prikazani kao brat i sestra u incestu.

“To je isto paradoks, jer cijela ta priča ima svoju svrhu, to dvoje se ljubilo, doživjelo romansu, uživalo u životu dok su klali ljude po logoru. I to je njemu dokaz da je to, kao, pretjerivanje i dokazuje da je to antihrvatski film. Ali tu nismo pretjerali ništa, to je tako bilo.

Još pogrešno i navede da su to brat i sestra, a iz filma je jasno da nisu, jer se u filmu jasno kaže da je ona Luburićeva sestra… To je materijalna greška iz koje pokušava izvesti zaključak da je to antihrvatski film, ali to me manje interesira u odnosu na to što je napisao da sam na silu ugurao djecu i Srbe u priču. To nema što dalje da se komentira”, navodi redatelj.

Noćas sam gledao film, (platio 5,99 dolara) i teško je ne složiti se Jay Weissbergom, kritičarom Varietyja, da je “Dara iz Jasenovca” priča o zločinu s namjerom da probuditi animozitet prema Hrvatima i katoličkoj crkvi.  Film je antihrvatski i antikatolički u kojem se afirmira animozitete prema Hrvatima i sugerira urođena (nativistička) mržnja prema Srbima.

M. Marković/Foto: IMbd

Širi dalje
  •