Zbog deepfake tehnologije čovjek ostao bez 25 milijuna dolara

5 veljače, 2024 maxportal
Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Zaposlenik  multinacionalne tvrtke u Hong Kongu ostao je bez 25 milijuna dolara nakon što je prevaren od strane nepoznatih počinitelja koji su se koristili deepfake tehnologije kako bi mu ukrali novac, piše CNN.



Prevaranti su koristili deepfake tehnologiju kojom su se lažno predstavljali kao direktori tvrtke u kojoj je muškarac radio i to putem lažnog videopoziva, izvijestili su iz hongkonške policije.

Muškarac je mislio da je na vezi s nadređenima u tvrtki, no svi koje je u videopozivu vidio i čuo bili su lažni.

Policija je kazala da je radnik postao sumnjičav nakon što je primio poruku koja je navodno stigla od glavnog financijskog direktora tvrtke sa sjedištem u Velikoj Britaniji. U početku je radnik posumnjao da se radi o prevari phishingom putem e-maila, jer je u poruci spominjana tajna transakcija.

Međutim, radnik je odustao od sumnji nakon videopoziva u kojem su svi prisutni izgledali i zvučali baš kao kolege koje je poznavao. Vjerujući da su svi na pozivu stvarni, radnik je pristao uplatiti ukupno 200 milijuna hongkonških dolara, odnosno oko 25,6 milijuna američkih dolara, rekli su iz policije.

Više  sličnih slučajeva

Ovaj slučaj samo je jedan u nizu prevara u kojima su prevaranti koristili deepfake tehnologije kako bi otuđili novac. Šest je osoba dosad uhićeno vezi s takvim prevarama.

Policija je objavila da je osam ukradenih hongkonških osobnih iskaznica koje su vlasnici prijavili kao izgubljene korišteno za izradu lažnih osobnih iskaznica i kreditnih kartica.

Najmanje 20 puta su deepfakeovi korišteni za prevaru putem programa umjetne inteligencije za prepoznavanje lica, oponašanjem ljudi sa slika na osobnim iskaznicama. Diljem svijeta raste zabrinutost zbog sve veće zloporabe umjetne inteligencije i deepfake tehnologije.

Krajem siječnja objavljene su lažne pornografske slike američke zvijezde Taylor Swift koje je kreirala umjetna inteligencija, a proširile su se društvenim mrežama i bile su pregledane desecima milijuna puta prije nego što su uklonjene.

R.I. /Foto: Shutterstock


Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  


-->