Brigadir Selak: Od četiri ponude za borbene avione jednu bih odmah eliminirao, a imam poruku i za ministra Banožića

rujan 13, 2020 maxportal
Share Button
Umirovljeni brigadir HV-a i letačka zvijezda Ivan Selak gostovao je u RTL-u Danas. Komentirao je ponude višenamjenskih borbenih aviona koje su stigle Hrvatskoj, a odmah u startu jednu je eliminirao.



Na MORH-ov natječaj  stigle su četiri ponude  – Amerikanci nam nude nove F-16-ice, Šveđani nove Gripene, Francuzi rabljene Rafale, a Izrael  F-16 Barak, ali ovaj put s američkim blagoslovom.

“Favoriti su mi tri ponude, francuski Rafal, američki Block 72 i Gripen. O četvrtoj ponudi nisam promijenio mišljenje. Protiv Baraka sam jer je to avion kojeg su Izraelci nabavili za svoju taktiku ratovanja. Njegov najveći nedostatak je to što su ga koristili Izraelci. Ne mogu reći da su oni najbolji piloti aviona, već helikoptera. Iskoristili su taj avion do kraja. Oni ga mogu koristiti, kao i Amerikanci. Koristit će ga i dalje”, rekao je Selak.

“Slovačka od Amerikanaca 2018. za milijardu i pol eura kupila 14 novih F-16-ica, iste godine Bugari su za njih osam platiti milijardu i 100 milijuna eura. Čini se da bi taj izbor bio svakako najskuplji.

>> Namješta li se Izraelcima novi natječaj za kupnju borbenih aviona?

“Što se isplati ili ne – ja nemam pojma o ponudi, ne znam koji su naši zahtjevi, ambicije, prioriteti. Apsolutno ne znamo ništa. Ja mogu govoriti o F-16 70/72, to je vrhunski stroj”, jasno će Selak.

Selak je i dalje protiv rabljenih izraleskih Baraka…

“Barak je avion kojeg su Izraelci nabavili za sebe, svoju taktiku ratovanja, s kraja 80-ih godina. Koristili su ga Izraelci i to mu je najveća mana. Iskoristili su taj avion do kraja. Taj avion Izraelci mogu koristiti i dalje. Kao ciljni avion”, kaže.

Neki misle da bi švedski Gripeni možda bili adekvatniji za malu zemlju poput Hrvatske jer, za razliku od F-16, mogu sletjeti i na cestu, za njih već postoji sva infrastruktura, dok bismo za F-16 morali puno ulagati.

“To što može na cestu je malo propaganda. O svim tim avionima mogu reći sve najbolje. Oni su za nas nedostižni san. Ima svoje mane i prednosti. Švedska ga je radila za sebe, ali to je poprilično dobar avion. Za našu malu zemlju, sve ok. Njegova najveća mana je broj proizvedenih aviona. Teško je biti konkurentan kada napraviš 200 i nešto aviona”, kazao je.

Francuski Rafali su najveća nepoznanica, nisu nam nuđeni prije dvije godine, sada nam se nude polovni…

“Ja sam iznenađen tom ponudom. Francuski Rafal je izuzetno moćan avion, snažan. Njegova oprema je SF. Neke stvari su mi neobjašnjive. Može smanjiti tokom leta svoju vidljivost. Može zavarati protivnički radar. Avion fantastičan. Mana – relativno skup, dva motora”, kazao je

Na pitanje mogu li MIG-ovi uopće letjeti duže od 2023. ili 2024., odnosno koji im je krajnji rok upotrebe. Selak je rekao da im je 2023. krajnji rok i potom se osvrnuo, kako je rekao, na izjavu ministra Banožića:

“Ministar Banožić je rekao da MIG-ovi ne mogu letjeti noću. Reći ću ministru da imam 600-700 sati leta noću. Dakle, MIG-ovi mogu letjeti noću”, kazao je na kraju Ivan Selak.

M.M. /Foto:pxll

 

Komentari
Share Button