Ministar obrane Damir Krstičević izjavio je u četvrtak kako je Izrael trebao dobiti konačno odobrenje SAD-a za prodaju aviona F-16 Barak Hrvatskoj istaknuvši kako na današnjem sastanku od predstavnika izraelskog Ministarstva obrane želi čuti mogu li to učiniti ili ne.
Hrvatska je vodila proces nabave višenamjenskog borbenog zrakoplova na iznimno transparentan način i vodila se isključivo hrvatskim nacionalnim interesima, ustvrdio je Krstičević dodavši kako će na današnjem sastanku vidjeti što će reći predstavnici izraelskog Ministarstva obrane.
“To je bila njihova odgovornost, oni su dobili predodobrenje i sada su trebali dobiti konačno odobrenje za prodaju aviona F-16 Barak Hrvatskoj. Želim čuti mogu li to i ako ne mogu koji su razlozi zašto ne mogu”, rekao je Krstičević novinarima uoči sjednice Vlade.
Još jedno je ustvrdio kako je govorio istinu o tzv. non-paperu, dokumentu u kojem je SAD navodno upozorio Hrvatsku da ne može dobiti onakve avione kakve je dogovorio s Izraelom istaknuvši da Hrvatska posjeduje službenu usmenu i pismenu korespodenciju SAD-a i Hrvatske. “Ona je za mene relevantna i ima težinu”, kazao je i ponovio kako nikada nije vidio non-paper.
Podsjetio je kako su SAD dale Izraelu i Grčkoj predodobrenje da se mogu javiti na hrvatski natječaj, a nakon što je na natječaju izabrana izraelska ponuda Izrael je SAD-u uputio zahtjev za konačno odobrenje. “Isključiva je odgovornost Države Izrael da to osigura”, poručio je.
Nema ugovora, nema štete za proračun
Smatra kako u tome nema njegove odgovornosti jer je sa svojim timom učinio sve da Hrvatska kroz međunarodni natječaj dobije priliku dobiti potrebni borbeni zrakoplov. Hrvatska nije ništa kriva, sve smo napravili ispravno, postavili sva potrebna pitanja i imali sva potrebna jamstva, dodao je.
Upitan je li Hrvatska tražila bilo kakvo jamstvo ili bankovnu garanciju da će, ako posao propadne, sto milijuna kuna ići u državni proračun, Krstičević je odgovorio kako se radi o vrlo složeno poslu za svaku državu, pa su zato u natječaju inzistirali da države preuzimaju odgovornost za realizaciju posla.
Pojasnio je da su u tom slučaju koristili članke Zakona o javnoj nabavi koji se odnose na državno preuzimanje odgovornosti za realizaciju posla. “Nema ugovora, nismo ga potpisali i nema nikakve financijske štete za proračun”, kazao je.
Na pitanje je li normalno da predsjednica Republike kao vrhovna zapovjednica OS RH javno govori koliko MIG-ova leti ili ne, podsjetio je da su ugovori o njihovoj modernizaciji potpisani 2013. godine i oni su trebali letjeti 800 sati sve do 2024. godine.
“Činjenica je da oni ne lete i da su na zemlji. Hrvatska u ovom trenutku ima ispravna samo tri MIG-a 21”, rekao je Krstičević dodavši kako je netko odgovoran zašto je remont MIG-ova tako napravljen.
G.M./Hina/Foto:pxll