Grupa Podravka je u prvom tromjesečju ostvarila neto dobit od 15.7 milijuna eura, što je 33 posto više nego u istom razdoblju lani, dok su prihodi porasli za 13 posto, na 175.9 milijuna eura, izvijestili su danas iz te kompanije.
Prihodi segmenta prehrane u prvom su tromjesečju iznosili 131.7 milijuna eura i porasli su za 5.9 posto, odnosno 7.3 milijuna eura.
Snažan utjecaj na rast prihoda grupe, kako se navodi u priopćenju, ostvario je segment farmaceutike (Belupo), čiji su prihodi porasli za 12.9 milijuna eura i u prvom kvartalu dosegli 44.2 milijuna eura.
Rastu prihoda segmenta farmaceutike pridonio je i oporavak poslovanja na izvoznim tržištima koja su u prošloj godini bila snažno pogođena neizvjesnostima uzrokovanima agresijom na Ukrajinu.
U priopćenju se navodi kako je dobit kompanije još uvijek pod snažnim utjecajem rasta troškova sirovina, ambalaže i energenata pa je segment prehrane ostvario pad neto dobiti za 3.6 milijuna eura.
Na dobit grupe značajno je utjecala dobit segmenta farmaceutike gdje je ostvarena neto dobit viša za 7.5 milijuna eura.
Dalić: Pronašli smo dobra rješenja za izazove
Operativna dobit prije amortizacije (EBITDA) u prva je tri mjeseca dosegla 27.3 milijuna eura, što je 4.7 milijuna eura više nego u istom razdoblju prošle godine.
“Rezultati prvog kvartala grupe Podravka pokazuju da smo pronašli dobra rješenja za brojne izazove s kojima se i dalje suočavamo”, kazala je predsjednica Uprave Podravke Martina Dalić.
Iz Podravke navode kako su snažni troškovni pritisci obilježili poslovanje u segmentu prehrane i tijekom prvog kvartala ove godine. Troškovi sirovina, materijala i energenata porasli su za 10.3 milijuna eura, 19 posto više nego u prvom tromjesečju prošle godine.
Zbog toga je, kažu, velika pozornost i dalje usmjerena na kontrolu i snižavanje svih vrsta troškova.
Investicije porasle za 40 posto
Napominju i kako su se negativni cjenovni utjecaji ublažili optimizacijom proizvodnog asortimana, aktivnim provođenjem nabavnih procesa uz širenje kruga dobavljača i racionalnim upravljanjem marketinškim ulaganjima. Istovremeno, pokrenute su brojne aktivnosti radi jačanja poslovanja na izvoznim tržištima, posebno srednje i zapadne Europe.
Iz Podravke ističu i kako se, bez obzira na negativne trendove koji još uvijek utječu na tržište, investicijski ciklus grupe Podravka nastavio prema planu i u prva tri mjeseca ove godine.
U tom su razdoblju tako realizirane investicije u iznosu od 12.1 milijuna eura, što je gotovo 40 posto više nego u prva tri mjeseca lani.
Podsjetili su i da je Uprava Glavnoj skupštini, koja će zasjedati 17. svibnja, predložila da se iz lanjske dobiti isplati dividenda dioničarima u iznosu od 2.65 eura po dionici, što je 53 posto više nego lani.
Hina/Foto:Podravka