Šibenski branitelji: General Ademi je u knjizi ‘Samo istina’ objavio brojne laži i klevete. Evo ih!

4 studenoga, 2021 maxportal
Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Kako su i najavili Udruga specijalne policije iz Domovinskog rata ‘Jastreb’ počeli su objavljivati svoje reakcije na događaje u vezi Šibenske bitke koje je u svojoj knjizi ‘Samo istina’ objavio general Rahim Ademi. Njihovu prvu objavu prenosimo u cijelosti:



“General Ademi laže o bitnici na Žirju zato što njegova sujeta ne može podnijeti istinu da u tom važnom ratnom pothvatu nije sudjelovao i (kao stručnjak za artiljeriju) nije shvatio njenu značaj za obranu Šibenika i Hrvatske. Njegove riječi o topničkoj bitnici na otoku Žirju i ulozi u obrani Šibenika u rujnu 1991. godine, jedna su od najvećih laži i obmana koje iznosi u knjizi ‘Samo istina’.

General Ademi u knjizi ‘Samo istina’ na stranici 71 piše: ‘Ovdje je važno spomenuti da je obalna bitnica Žirje bila u našim rukama, ali nije uputila nijedan projektil prema Šibenskom mostu, jer nije imala nikakvu taktičku mogućnost djelovanja prema širem rajonu od Šibenskog mosta prema Zatonu.’

Tu neistinu koju je napisao, osporio je sam Rahim Ademi u svom životopisu kojeg potpisuje kao general bojnik. U životopisu kojeg je sam napisao i osobno potpisao, stoji: ‘Obalna bitnica 90 mm ‘Žirje’ bila je izuzetno aktivna djelovanjem na moru i potpora snagama na kopnu u Vodičkom pravcu’.

Još više neistina, krivih navoda, zlonamjernih konstrukcija, ali i elementarnog vojničkog neznanja general Ademi iznosi u krajnje tendencioznom i uvredljivom poglavlju ‘Kako je stvoren lažni mit o Žirjanskoj bitnici’ (‘Samo istina’, str 109. – 111.)  U tom poglavlju general Ademi piše i donosi sudove o stvarima koje uopće ne poznaje jer na otoku Žirju tijekom rata nikada nije bio niti je vidio kako izgleda topnička bitnica, ali je trebao znati jer je to njegova specijalnost.

General Ademi piše:

‘Dok je naše pješaštvo 22. rujna 1991. potiskivalo neprijatelja prema benkovačkoj cesti uz jaku topničku potporu, načelnik Policijske uprave Šibenik Nikola Vukošić i novinar HTV-a Ante Granik, ukrcavali su se u gliser i – pravac bitnica na Žirju. Na vrhu bitnice tog jedinog topa koji ima mogućnost kružnog djelovanja, Granik snima kadar i u glavnom Dnevniku HTV-a emitira udarnu vijest da je Šibenski most oslobođen zahvaljujući bitnici sa Žirja. U prilogu je, naravno, prikazano djelovanje tog topa. Lažna vijest obišla je cijelu Hrvatsku, a obmanjivanje hrvatske javnosti kako je jedan top spasio Šibenik nije prestalo ni danas. Tvrditi da je grad spasio top koji uopće nema domet za podržavanje snaga na kopnu najveća je i najbizarnija vojnička laž na svijetu!’

Te laži generala Rahima Ademija pripada arsenalu njegovih metoda omalovažavanja, vrijeđanja i prisvajanja zasluga koje mu ne pripadaju. U osnovi njegovog konstantnog i sustavnog omalovažavanja uloge bitnice na otoku Žirju i negiranje njene uloge u bitci za Šibenik (poglavlje ‘Kako je stvaran lažni mit…’ vrhunac je njegovih upornih nasrtaja na žirjansku bitnicu), leži vjerojatno u činjenici da on osobno nije sudjelovao u tom pothvatu, da o bitnici na Žirju nije ništa znao (a ni danas ne zna) te da je 14. rujna 1991. godine zapovjedništvo 113. brigada ZNG odbilo preuzeti od JNA bitnicu na otoku Žirju, neopravdano se bojeći da bi preuzimanje te bitnice moglo ugroziti obranu Šibenika i isprovocirati odmazdu JNA, da bi potom tvrdili da su topovi neispravni i da su njihovi bitni dijelovi bačeni u more. Zbog odbijanja zapovjedništva 113. brigade ZNG-a koje je donijelo odluku da se Šibenik brani na kanalu sv. Ante i Šibenskom most, bitnicu preuzima policija, osposobljava topove i od 16. rujna 1991. godine navečer, gađa ciljeve na moru i kopnu sve do povlačenja tenkova i postrojbi JNA 22. rujna 1991. godine sa Šibenskog mosta.

Novinar Hrvatske televizije Ante Granik i snimatelj Davor Šarić, prvi puta su na topničku bitnicu na otoku Žirju došli 16. rujna 1991. godine neposredno pred izbijanje tenkova na Šibenski most. Tada su snimali spuštanje i jugoslavenske zastave na topničkoj bitnici, ali ta snimka nije emitirana kako bi se sačuvala tajnost akcije, u čemu se i uspjelo.

Drugi puta novinar Ante Granik i snimatelj Davor Šarić dolaze na Žirje dolaze 25. rujna 1991. godine kako bi pratili posjet šibenskih dužnosnika bitnici koja je odigrala važnu ulogu u obrani Šibenika ničim tom prigodom ne umanjujući doprinose koje su pobjedi dali drugi sudionici te bitci za Šibenik.

General Ademi na 109. stranici svoje knjige piše:

‘No, umjesto da se istakne herojski pothvat Šibenčana, 113. pješačke brigade ZNG-a i topničke brigade pri 113. pješačkoj brigadi, nastavlja se obmanjivanje ne samo hrvatske javnosti nego i predsjednika Republike i vrhovnog zapovjednika oružanih snaga RH Franje Tuđmana. Bilo je to 14. kolovoza 1993. kada je predsjednik Tuđman došao otvoriti vodovod u za selo Prhovo. S njim je bio i ministar obrane Gojko Šušak, koji je odredio da za večerom sjedim s predsjednikove desne strane, a on je sjeo s njegove lijeve strane. S moje desne strane sjedio je šibenski župan Paško Bubalo i kaže:

‘Danas prijepodne predsjednika Tuđmana ukrcali su uz veliki gliser i odvezli ga prema otoku Žirju. I ja sam bio s njima. Cijelo vrijeme kružili smo oko toka i obilazili bitnicu. I stalno su mu lagali da je Žirje obranilo Šibenik i deblokiralo Šibenski most gonjenjem neprijatelja do Gaćeleza. Brigadiru Ademi, molim te reci predsjedniku pravu istinu o obrani Šibenika’.

I u ovom pasusu general Ademi laže, iznosi netočne podatke, podmeće i pogrešno navodi razloge dolaska predsjednika Tuđmana u selo Prhovo.

1. Predsjednik Tuđman nije u Prhovu otvorio vodovod. Vodovod je predsjednik Tuđman 14. kolovoza 1993. godine otvorio u Tisnom na otoku Murteru. Selo Prhovo dobilo je vodovod tek deset godina kasnije. U Prhovo je predsjednik Tuđman došao kao gost manifestacije Primoštenske užance.

2. Predsjednika Tuđmana 14. kolovoza 1993. godine nitko nije vozio gliserom oko otoka Žirja. Predsjednik je tom prilikom posjetio Kornate. Tom prigodom Rahim Ademi nije bio s njim na brodu.

3. Paško Bubalo, predsjednik SO Šibenik te kasnije prvi šibenski župan, nikada nije generalu Ademiju rekao ono što on navodi u ovom pasusu niti ga je molio da on predsjedniku ispriča istinu o obrani Šibenika.

General Ademi prvi je puta bio na Žirju 2009. godine kada je sudjelovao u raspravi o ulozi i značaju žirjanske topničke bitnice u obrani Šibenika 1991. godine o čemu postoje autentični tonski zapisi dostupni svim zainteresiranima.

General Ademi tvrdi:

– na Žirju je postojao samo jedan top koji može kružno djelovati

– taj jedan top nema potrebni domet za djelovanje po području Šibenskog mosta

Istina je međutim ovo: Topničku bitnicu na Žirju činilo je 6 topova kalibra 90 mm. Svi topovi mogli su djelovati kružno jer je riječ o topovima primarno protuzračne obrane kojima je imanentno da mogu djelovati u krugu od 360 stupnjeva. Ni jedan od topova (kao što tvrdi Ademi) nije bio u potkopu zato što na Žirju uopće ne postoje potkopi za topove nego samo za streljivo što je Ademi koji je kao oficir JNA službovao na obližnjoj obalnoj topničkoj bitnici u Zečevu, mora znati. Od šest žirjanskih topova dva su bila okrenuta prema moru, prema uvali Stupica i služila su kao obrana od mogućeg desanta diverzanata na Žirje u trenutku kada JNA dozna da su bitnicu zauzeli hrvatski branitelji.

Četiri topa na Zvizduljama djelovala su prema kopnu. Tri topa bila su potpuno ispravna, a jedan je imao kvar koji ga nije onemogućavao u djelovanju već samo u brzini paljbe. Dakle s otoka Žirja na brodove JRM oko otoka Zlarina, na ulazu u kanal sv. Ante i Šibenskoj luci, na vojarne JNA u Šibeniku te na područje oko Šibenskog mosta pa i snage JNA na samom Šibenskom mostu te prostoru od magistrale prema Jadriji i Srimi, pucala su 4 topa 90 mm. Topovima je rukovala posada koju je činilo 29 ljudi, a još 40 pripadnika policije osiguravalo je otok. Topove na Žirju za djelovanje osposobili su topnički mehaničari iz šibenskog Remontnog brodogradilišta (tada još Vojno remontnog zavoda ‘Velimir Škorpik’ pod punim nadzorom JNA i KOS-a) koji su bili pripadnici pričuvnog sastava policije i 113. brigade ZNG-a, a koji su dobro znali što rade i o kakvom je oružju riječ.

S otoka Žirja, odnosno iz četiri topa s bitnice na otoku Žirju tijekom bitke za Šibenik od 16. do 22. rujna 1991. godine ispaljeno je više od 1500 granata. U dopremi streljiva iz potkopa na bitnicu sudjelovalo je više od 400 žitelja Žirja, Kaprija, Šibenika, Vodica, Tribunja i Murtera.

O dometu topova s otoka Žirja svjedoče pripadnici postrojbe ‘Pero’ koja je od 17. do 22. rujna navodila njihovu vatru. Oni su vidjeli gdje padaju granate te su korigirali ciljane posredstvom veze koju je održavao ratni pomoćnik načelnika za operativne poslove PU Šibenik Goran Grguričin. Grupa ‘Pero’ izvijestila je nakon prvog udara žirjanskih topova prema prostoru oko Šibenskom mosta da je jedna granata ispaljena sa Žirja pogodila most i probila nogostup. Da su topovi sa Žirja pogodili most notorna je činjenica, a šteta nastala tom prilikom sanirana je tek nekoliko godina nakon Domovinskog rata.

Prema svjedočenju članova grupe Pero granate sa Žirja padale su oko motela na Šibenskom mostu, ali i dalje oko vodospreme s druge strane magistrale prema Zatonu. Ne postoje nikakve dvojbe oko dometa topova sa Žirja i njihove mogućnosti da dosegnu područje oko Šibenskog mosta. Naravno da je područje od Zatona prema Gećelezima izvan njihovog dometa te nisu mogli djelovati po neprijatelju koji se povlačio.

Dakle apsolutna je laž generala Rahima Ademija da je na Žirju bio samo jedan top te da uopće nije pucao jer nema domet do Šibenskog mosta. General Ademi je mogao i morao znati da je Šibenski most u dometu topova s otoka Žirja što potvrđuju zemljovidi JNA kao i vojni priručnici s precizno navedenim taktičko – tehničkim podacima o topovima 90 mm kakvi su bili na Žirju.

Tvrdnju generala Rahima Ademija da je, kada je o Žirju i njegovoj ulozi u obrani Šibenika riječ, obmanut i doveden u zabludu čak i predsjednik Republike Hrvatske dr. Franjo Tuđman te da je obmanut i sam ratni ministar obrane Gojko Šušak, već je ranije raskrinkao izravni sudionik tih događaja, predsjednik tadašnje SO Šibenik Paško Bubalo.

Da Ademi i o tomu laže možda ponajbolje govori činjenica da su dva od šest žirjanskih topova nakon Domovinskog rata prenijeta u krug Vojnog učilišta dr. Franjo Tuđman u Zagrebu gdje i danas stoje kao spomenik s točnim i istinitim podacima o značaju i ulozi tih topova u obrani Šibenika i Domovinskom ratu. Isto tako ministar Šušak odao je priznanje topničkoj bitnici na Žirju, a njenim pripadnicima čestitao je 1992. godine Uskrs čestitkom koja je adresirana na 1. hrvatsku obalnu topničku bitnicu Žirje.

Ademi u poglavlju ‘Kako je stvoren lažni mit…’, vrijeđa i optužuje bivšu predsjednicu RH Kolindu Grabar Kitarović da je dva puta u napravila glupost kada je posjetila Žirje, a kao najveći krimen (ali i dokaz svoje megalomanije, častohleplja i sujete) navodi da se prigodom njenog posjeta Žirju i žirjanskoj topničkoj bitnici te udruzi ‘Ruža hrvatska – Žirje’ koja čuva baštinu Domovinskog rata i uloge Žirja u obrani Šibenika, pjevala pjesma ‘Obadva, obadva, oba su pala’ čime se sugerira, piše general Ademi, da su neprijateljski zrakoplovi oboreni sa Žirja, a ne sa Zečeva.

Riječ je o tolikoj zlobi, laži i krivotvorenju da je u to teško povjerovati.

Točno je da je predsjednica Kolinda Grabar Kitarović bila na Žirju i da je posjetila topničku bitnicu i da se tom prilikom pjevalo. Pjevala se pjesma klape ‘Bonaca’ koja se zove ‘Hrvatska se Šibenikom diči’ čiji stihovi glase:

Sa staroga šibenskog drila,
krivija san tilo ispod zida,
a danas, kad razara ga sila,
kao da se dio mene kida.
Prominit se, nikad, neće slika,
do besvisti mogu oni tući.
Skradin, Žirje, Vodice, Zečevo,
Šibenik će, u legendu, ući!
Šibenčani pamtit će, do groba,
svog heroja i te riči:
‘,Nije jedan, već su pala oba,
Hrvatska se Šibenikom diči!’

General Ademi tom krivotvorinom i krajnje zlonamjernom konstrukcijom pokazuje koliko je njegovo neznanje, u kolikoj je mjeri sklon lažima i koliko snagom svog ‘autoriteta’ gura svoje istine i samo svoje zasluge. On dakle čak ni ne zna kako se pjesma na koju se poziva zove, a još manje o čemu ona govori, ali eto i to je argument da dokaže kako je bivša predsjednika Kolinda Grabar Kitarović glupa, koliko je predsjednik Tuđman obmanut, a ministar Šušak izigran.

No, ni tu ne prestaje niz laži i neistina o topovima sa Žirja. Ademi tvrdi da se u Šibenik svake godine doprema top sa Žirja u Šibenik i pokazuje na rivi te tako dezinformira mlada generacija, a to nije istina. Istina je da su u sklopu izložbe ‘Šibeniče, ti si stina’ 2016. godine pred hotelom ‘Krka’ u Šibeniku bila izložena dva obnovljena žirjanska topa koja su tu dopremljena iz radionice Remontnog brodogradilišta Šibenik. Ispred hotela ‘Krka’ u proljeće 2017. godine ta su dva topa uz pomoć Hrvatske ratne mornarice, vraćena na Žirje gdje čekaju uspostavu Spomen područja Domovinskog rata u sklopu kojeg bi trebala biti središnji eksponati. Ni prije ni poslije topovi sa Žirja nisu viđeni u Šibeniku. Dva (od šest) su još u dijelovima u skladištu sadašnjeg Iskra brodogradilišta Šibenik, a preostala dva su izložena u krugu Vojnog učilišta dr. Franjo Tuđman u Zagrebu.

Još jedan eklatantni primjer zlonamjernosti, laži i neznanja generala Ademija krije se u rečenici: ‘Za mene bi herojski pothvat bio da su u rujanskom ratu sve topove sa Žirja, dakle i one koji su iz potkopa gledali prema otvorenom moru, prebacili ispred Vodica prema Gaćelezima’.

General Ademi, dakle ne zna (ili ne želi znati?) da na otoku Žirju na bitnici na brdu Zvizduljama nije bilo topova u potkopima, štoviše da tamo uopće nema potkopa za topove što bi on kao topnik i za topništvo zaduženi pripadnik zapovjedništva 113. brigade, ali i kao JNA zapovjednik na obližnjoj bitnici Zečevo, morao znati. Isto tako krajnje je zlonamjerna njegova podvala da je topove sa Žirja trebalo prenijeti ispred Vodica, kada on dobro zna da to 16. rujna nije bilo moguće. Kasnije je to tehnički bilo moguće, ali nije imalo smisla ostaviti taj dio jadranske obale bez zaštite od mogućeg napada JNA s mora.

O Prvoj hrvatskoj obalnoj topničkoj bitnici ‘Ruža hrvatska’ postoji obimna dostupna građa, a o žirjanskom ratnom podvigu snimljen je i dokumentarni film ‘Ruža hrvatska’ u produkciji Hrvatske radiotelevizije koji vjerodostojno i iz prve ruke govori o toj značajnoj epizodi Domovinskog rata pri tomu ničim ne umanjujući doprinose obrani Šibenika svih drugih branitelja pa ni generala Ademija”, pišu branitelji.

 


Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •