U lipnju registrirano 8235 novih auta, 4,1 % manje nego lani. Na vrhu Opel i Octavia

srpanj 5, 2019 maxportal
Share Button

Na polugodišnjoj razini 38.156 novoregistriranih, neznatno manje (-0,2 posto) nego 2018., udio benzinaca porastao na 60,9 posto, a dizelaša pao na 35,6 posto. Eh, trošarine, trošarine…



Nakon rasta prodaje u travnju i svibnju, u usporedbi s prošlogodišnjim rezultatima, u lipnju j zabilježena stagnacija. Prema statistikama agencije Promocija Plus, u lipnju je na našem tržištu registrirano 8235 novih automobila, 4.1 posto manje nego u istom mjesecu lani (8586).

Na polugodišnjoj razini ostvareno je 38.156 novoregistriranih, što je neznatno manje (-0,2 posto) nego u prošloj godini. Usporenje, odnosno ubrzanje prodaje, čini se, izravna je posljedica narudžbi za rent-a-car, na koju utječu trenutačna kretanja turističkih rezervacija i rezultata.

Startalo je sporije nego lanu, potom su izvrsni rezultati za Uskršnje blagdane pojačali narudžbe, ali (zasad nepriznat) pad pred ljeto, osim u Istri, rezultirao je smanjenjem narudžbi.

No, od 38.156 novoregistriranih, manje od trećine završilo je kod privatnih kupaca, ostalo otpada na reeksport (spasonosnu ‘formulu poslovanja’ mnogih autokuća, rent-a-car narudžbe (što na jesen završava na tržištu ‘novih-rabljenih’ vozila i u reeksportu) te narudžbe privatnih i javnih tvrtki i državnih institucija. Bolji se rezultati, nakon povišenja ionako paprenih davanja, početkom godine (porast trošarina), nije mogao ni očekivati…

U svemu tome, u lipnju se najbolje snašao Opel, s 930 registriranih novih i tržišnim udjelom 11,29 posto, ispred Volkswagena (866, 10,52 posto) i Škode 595 (7,23). Četvrti je Peugeot (586, 7,12 posto), peti Hyundai (549, 6,67 posto), šesta Dacia (511, 6,21 posto), sedmi Citroën (499, 6,06 posto), osmi Renault (491, 5,96 posto), deveti Fiat (477, 5,79 posto), deseti Ford (471, 5,72 posto). Dobar, 11. je Suzuki (419, 5,09 posto)..

Među premium markama , tradicionalno, prvi je Audi (258), drugi BMW (222) a treći Mercedes-Benz (120). Simptomatično je lipanjsko potonuće Toyote (210), što je očito posljedica, očito preranog, ukidanja dizelskog programa.

Poskočio je Mitsubishi, čijih je 109 novoregistriranih trostruko bolji rezultat od mjesečnog prosjeka i prvi troznamenkasti mjesečni rezultat nakon dugo godina. Dobar je rezultat zabilježio i Seat (312), a potonuo je Jeep (5) Prodano je devet Porschea, tri Lexusa i jedan Tesla.

Na polugodišnjoj razini redoslijed je Volkswagen (4604, 12,07 posto), Renault (3909, 10,24 posto), Opel (3813, 9,99 posto), Škoda (3813, 8,54 posto), Peugeot (3226, 8,45 posto)…

Najuspješniji model u lipnju je Škoda Octavia (388), slijede Fiat 500 (342), Citroën C3 (334), Suzuki Vitara (287), Volkswagen Golf (283), Opel Astra (281), Hyundai i20 (264), Opel Crossland X (227)…

Na polugodišnjoj razini redoslijed modela je Octavia (1840), Clio (1906), Golf (1173), C3 (1130), Duster (1092), Astra (1091), Captur (1063), Vitara (1054), Corsa (1033)…

Najviše registriranih novih modela bilo je s benzinskim motorom, 60,9 posto, udio dizelaša pao je na 35,6 posto, hibrida je bilo 2,4 posto, na plin (LPG) 0,9 posto i na struju 0,1 posto.

 Željko Marušić/autoportal/Foto:Radiosarajevo

 

Komentari
Share Button