Pravilo doručka u ‘Plavim zonama’ gdje žive najzdravijih ljudi na svijetu

12 lipnja, 2022 maxportal
Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Doručak je toliko važan da vam dan može učiniti ugodnim ili ga potpuno pokvariti. Iako znamo da je to najvažniji obrok u danu, mnogi ljudi mu ne pridaju previše značaja.



Potpuno preskakanje doručka je jedan od najgorih načina na koji možete započeti dan kada je u pitanju  zdravlje. Utvrđeno je da preskakanje ovog jutarnjeg obroka usporava metabolizam, dovodi do povećanja tjelesne težine, negativno utječe na vaš imunološki sustav pa čak dovodi i do povećanja razine stresa.

Neki od najdugovječnijih ljudi na svijetu znaju prednost zdravog doručka. Zapravo, mnoge svjetske „Plave zone“, krajevi  s najvećom koncentracijom stogodišnjaka, nikad ne preskaču doručak.

Te regije su Sardinija u Italiji, Ikaria u Grčkoj, Okinava u Japanu, Nikoja u Kostariki i Loma Linda u Kaliforniji.

Od osnutka koncepta “Plavih zona”, istraživači su otkrili neke zajedničke crte u životnim navikama njihovih žitelja, uključujući njihovu prehranu, kretanje, vrijednosti i duhovne prakse. A kada je u pitanju način na koji poslužuju doručak, stogodišnjaci Plave zone pokušavaju u svoje jutro uklopiti što je moguće više nutrijenata.

Prema istraživačkom članku objavljenom u American Journal of Lifestyle Medicine, jedna od temeljnih vrijednosti koje dijele stogodišnjaci Plave zone je praksa da najveći obrok jedu ujutro, a najmanji obrok poslijepodne i navečer.

Taj koncept je u suprotnosti s onim što mnogi prosječni zapadnjaci prirodno prakticiraju, a to je da jedu mali doručak kojem nedostaju hranjive tvari ili da ga uopće ne jedu, dok veće obroke čuvaju za ostale obroke u danu.

Još jedna velika razlika po kojoj se mnogi od ovih stogodišnjaka izdvajaju od ostatka svijeta je ta što jedu zdravu, cjelovitu hranu. Iako mnogi od nas ujutro mogu posegnuti za pecivom iz pekare za doručak, žitelji Plavih zona jedu obilje cjelovitih žitarica, povrća, voća i grahorica, što im daje poticaj u obliku proteina, vlakana i antioksidanasa u jutarnjim satima.

Megy M. /Foto: Shuterstock


Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •