Američko-britanska tvrtka preuzima Ledo, Podravka ispala iz igre

18 siječnja, 2021 maxportal
Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Poznato je tko će preuzeti Ledo, perjanicu iz sustava bivšeg Agrokora, danas Fortenova grupe, koja se našla na bubnju kako bi se financijski spasio cijeli koncern.



Fortenova objavila je kako je to Nomad Foods, američka kompanija sa sjedištem u Velikoj Britaniji. Nakon dubinskog snimanja u kojem su sudjelovale četiri tvrtke – uz njih to su Orkla, EMMA i Podravka – američka ponuda ocijenjena je najboljom.

Tjednik Lider otkrio je kako je Nomad Foods za preuzimanje Leda spreman platiti oko 600 milijuna eura, odnosno čak 4,5 milijarde kuna. Navode i da je jedan ponuđač za Ledo na stol stavio ponudu i veću od Nomad Foodsa, ali da ostali uvjeti u njegovoj ponudi nisu bili prihvatljivi,

Fabris Peruško, predsjednik Uprave Fortenove, očekuje da bi kupoprodajni ugovor mogao biti potpisan potkraj prvoga kvartala, a transakcija zaključena tijekom ljeta.

Inače, Nomad Foods je najveća europska tvrtka u segmentu zamrznutih proizvoda. Među poznatijim brandovima su Iglo, Birds Eye, Findus.

Prisutni su u 13 europskih zemalja, a pet najvećih tržišta su Velika Britanija, Italija, Njemačka, Švedska i Francuska. Preuzimanjem Leda kreću u pohod na Srednju i Istočnu Europu.

Godišnji prihodi iznose im oko 2,3 milijarde eura (više od 17 milijardi kuna) i imaju 4800 zaposlenih. Zamrznuta riba im donosi 40 posto godišnjih prihoda, zamrznuto povrće 20 posto, gotova jela 10 posto, a ostatak odlazi na zamrznute pizze, meso peradi te druge lokalne brandovi.

Ledo, s druge strane, ima oko milijardu kuna prihoda, što znači da je kompanija Nomad Foods 17 puta veća od njih. U Ledu je zaposleno oko 1100 radnika i ključni mu je biznis sladoled.

Nema nikakve sumnje kako će važan dio pregovora Nomad Foodsa i Fortneve sigurno biti zadržavanje ‘ekskluziviteta’ što ga Ledo ima u Konzumu, a vjerojatno i bolje pozicioniranje u Mercatoru.

To, s druge strane, znači kako bi Ledove škrinje uskoro mogli preplaviti i proizvodi Nomad Foodsa, poput branda Iglo koji je dominantan na tržištu zamrznute hrane, prije svega ribe i povrća, u Njemačkoj, Austriji, Nizozemskoj, Belgiji i Portugalu.

M.M. /Foto:Nomad Foods


Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •