Divjak predstavila projekt: Iz EU skoro 1,3 milijarde kn za projekt e-Škole

kolovoz 30, 2018 maxportal
Share Button

Vše od 7000 nastavnika i 23 tisuće učenika uključeno je pilot projekt eŠkola, a želja je da u konačnici sve škole i učenici u Hrvatskoj budu o obuhvaćeni projektom.



Pilot projetom “e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola” deset posto hrvatskih osnovnih i srednjih škola povećalo je svoju razinu digitalne zrelosti, što je i glavni rezultat tog uspješno završenog projekta koji je CARNET s partnerima počeo prije tri godine.

U tom je periodu projektom bilo obuhvaćeno više od sedam tisuća nastavnika i više od 23 tisuće učenika, uvedene su adekvatne IKT infrastrukture i oprema u 151 školu. Od 2019. do 2022. slijedi druga faza projekta, u suradnji s Ministarstvom znanosti i obrazovanja kojom se planiraju obuhvatiti sve škole u Hrvatskoj. Vrijedan je gotovo 307 milijuna kuna, a Europska unija je kroz svoje fondove financirala 85 posto projekta. Vrijednost druge faze procjenjuje se na 1,3 milijardu kuna.

Uz dosadašnje ulaganje ukupan iznos iz EU fondova za projekt e-Škole je oko 1, 28 milijarda kuna.

Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak smatra kako je taj projekt otvorio mnoge prozore i ponudio mnoge odgovore, osobito s obzirom na procjenu Europske komisije da će 65 posto svih prvašića koji sada upisuju školu raditi na poslovima koji danas ne postoje, a preko 90 posto poslova će zahtijevati poznavanje digitalnih vještina.

“Projekt predstavjla značajan iskorak koji školama daje odgovor na ovaj strelovit razvoj tehnologije, kao i na činjenicu da se treba znati dobro snalaziti u digitalnom svijetu i pripremati za budućnost”, ustvrdila je.

Divjak kaže kako su u proteklih 18 mjeseci sve škole podigle razinu svoje digitalne zrelosti, a želja je da se projektom obuhvate sve škole u Hrvatskoj i da svaki učenik i učitelj budu uključeni u proces digitalne transformacije.

U City Plaza Zagreb, odrzana prezentacija zavrsetka projekta e-Skole. Na slici Andrijana Prskalo Macek, zamjenica ravnatelja CARNET-a i voditeljica projekta / Photo:pxll

Po njezinim riječima, projekt ima važan sinergijski efekt s uvođenjem obavezne informatike u 5. i 6. razredima, naglasak je na rješavanju problema, programiranju i aspektu sigurnosti na internetu, kao i s eksperimentalnim programom Škola za život koji ulazi u učionice 3. rujna, a gdje je također veliki naglasak na digitalnoj transformaciji.

Voditeljica projekta i zamjenica ravnatelja CARNET-a Andrijana Prskalo Maček rekla je kako se u drugoj fazi, od 2019. do 2022. planira obuhvatiti 1200 osnovnih i srednjih škola u Hrvatskoj.

“Uložili smo jako puno truda, rada i energije da napravimo pomak”, istaknula je Prskalo Maček, istaknuvši da se kroz projekt podigla digitalna zrelost škola.

“Naše škole u prosjeku su na razini dva digitalne zrelosti, odnosno u kategoriji digitalnih početnica, no nakon 18 mjeseci provođenja projekta gotovo sve škole su na trećoj ili višoj razini digitalne zrelosti. Ako to nije dokaz da smo uspjeli ne znam što jest”, istaknula je.

Po njezinim riječima, dosadašnji period prekratak je da bi se vidio puni učinak provedenog projekta, no informacije s terena govore da su na dobrom putu da se postigne digitalna transformacija u školama.

Ministar rada i mirovinskog sustava Marko Pavić napomenuo je kako taj projekt prvenstveno razvija digitalne vještine kod djece potrebne za poslove 21. stoljeća, obećavši financijsku potporu vlade u sljedećoj fazi projekta. “Mi odlično surađujemo i cilj nam je da maksimalno iskoristimo dostupna europska sredstava poput ovih koji našu djecu pripremaju za tržišta rada 21. stoljeća”, dodao je.

Izaslanik predsjednika vlade Radovan Fuchs smatra kako je projekt e- Škola dobro osmišljen i proveden, te stvara sve predispozicije kako bi se koristili nadmoderniji alati u podučavanju učenika, ali i olakšalo administrativno vođenje škola.

“Izuzetno mi je drago da je kroz provedbu tog projekta veliki naglasak stavljen na dio koji je izazivao polemike o mogućem utjecaju elektromagnetskog zračenja na djecu i one koji rade u školama. Zato sam sretan da su sva mjerenja pokazala da su sve testirane škole daleko ispod razina i granica dozvoljenih i preporučenih od europskih i svjetskih institucija i našeg zakonodavstva”, rekao je.

Fuchs smatra da treba dati jednake uvjete i šanse za učenje i podučavanje učenika i nastavnika, pa bi Ministarstvo trebalo napraviti ozbiljnu reviziju mreže škola i uvjeta u kojima pojedine škole rade.

 

U sklopu projekta su održane brojne edukacije – više od 1900 radionica, e-tečajeva, webinara – više od sedam tisuća korisnika pohađalo je barem jedan od sadržaja.

Uz 12340 različitih vrsta računala sve škole uključene u pilot projekt opremljene su i kvalitetnom mrežom te bežičnim internetom.

Kroz projekt je razvijeno više e-Usluga i alata, poput SIPU – sustava informatizacije poslovanja ustanova, čiji je cilj omogućiti brzu i jednostavnu komunikaciju i razmjenu podataka između škole, agencija, osnivača, nadležnih ministarstava i ostalih sudionika projekta.

Među ostalim, tu je i sustav za upravljanje učionicom CMS pruža kvalitetno okruženje za učenje i poučavanje, omogućuje nastavnicima istovremeni uvid u aktivnosti svih učenika.

MP/Hina/foto:Twitter



Komentari
Share Button