GURU IZBORNIH SLOGANA: ‘Domovinski pokret? Nije dobro!’ Ništa bolje nije prošao ni SDP

lipanj 10, 2020 maxportal
Share Button

Boris Malešević, autor Plenkovićeva slogana ‘Vjerodostojno’ i Milanovićeva slogana ‘Predsjednik s karakterom’,  objašnjava zašto se s nekoliko riječi mogu dobiti tisuće glasova.



Malešević je osmislio i ime stranke – Stranka s imenom i prezimenom.

“Da, to je bilo prije nekoliko mjeseci. Zamolili su me da osmislim ime, koncept. To sam im napravio, nisam član stranke. Pa ide uspješno, imam dojam da su jaki u 1., 6. i možda 10. jedinici. Rekao bi da su iznad 4 posto. Cijela ta ekipa na centru bi trebala razmisliti da zatomi taštine, da se dogovore i izađu zajedno na izbore”, kazao je Malešević.

I “Vjerodostojno” i “Predsjednik s karakterom” bile su prilično uspješne kampanje. Nekima su se svidjele, nekima nisu, ali svi su ih primijetili – to je bit.

“Ako ne uspijete izazvati emociju, onda niste napravili ništa”

“Domagoj Đukec je jedan naš čovjek iz Međimurja, on je dizajner BMW-a. Kada sam čitao taj intervju, kao da sam čitao intervju sa sobom. Novi BMW isto dijeli ljude, nekima se strašno sviđa, neki ga pljuju. Ako ne uspijete izazvati emociju, onda niste napravili ništa. Najgore je svidjeti se svima. Digitalni mediji nagrađuju hrabre, a kažnjavaju dosadne i monotone”, jasno će.

Večeras smo prvi put čuli “Sigurna Hrvatska”, što kažete na taj slogan?

“Tu se jasno vide dva koncepta. Kao i svaka vlast, uvijek je teže raditi kampanju. Ona zagorava kontinuitet i zato imaju tu sigurnost. S druge strane, imate opoziciju koja govori da treba promjena. Na tome se temelje dva koncepta. Ne govorim da je to loše. HDZ je uvijek pobjeđivao dvaput zaredom. Kada su 3. siječnja izgubili vlast, SDP je bio jedan mandat. Dakle, ako izuzmemo Oreškovićev polumandat, ovo im je prvi mandat. Povijest nije na strani SDP-a”, jasno će.

Domovinski pokret kratko je na političkoj sceni. Je li se Škoro dobro brendirao?

“Škoro sada ima upola manji rezultat nego što je on sam imao na predsjedničkim izborima. On sam vjerojatno, na prvu kad se kandidirao, mi to zovemo gostujuće zvijezde, oni samom svojoj kandidaturom izazivaju pozornost. Škoro se odlučio na drugi život i na 12, 13 posto je. Pokupio je jako puno, sve na liste. Domovinski pokret kao ime? Meni nije dobro. Domovina je stvorena”, kaže.

Gotovo sve važnije političke opcije pokrenule su trend prikupljanja javnih, nestranačkih ličnosti. Most ima Raspudiće i bivšeg vjeroučitelja; Škoro je sam sebi brend, a pridodao si je i Željka Pervana; platforma Možemo! ima pjevača Hladnog piva Milu Kekina, a Stranka s imenom i prezimenom doktora Boru Nogala. No, mogu li istaknute ličnosti zaista pomoći skupiti veći broj birača?

“To je super, to je zanimljivo. Dobivaju pozornost, a ona će biti vrjednija od nafte. Moraš imati pozornost u svemu što radiš. Gostujuće zvijezde kad vam dođu na tulum, uvijek ih se sjećate”, kaže ovaj stručnjak.

Kad razmišljate o kampanjama dosad – Milanović je imao 2015. “Hrvatska raste”, Sanader 2007. “Idemo dalje”. Što je od toga svega bilo dobro ili ostalo upamćeno?

“Dugo sam u tome. Uvijek mi je najdraži zadnji slogan. Ostala mi je u sjećanju kampanja koju sam radio s malim proračunom. To je kampanja: Kako je biti Srbin u Hrvatskoj? Morate imati tu pozornost. Kampanja ima i jednu drugu svrhu. Postigla je ciljeve”, ističe.

Restart ime koalicije?

“Restartaju se kompjuteri, obično kad se zblokiraju. Milanović je 2015. imao šanse da za SDP osvoji dva mandata zaredom. Sve je to O.K. ako možete kontekstualizirati. Vi ne možete ostaviti slogan da pliva u zraku. Mi smo u kampanji imali poruke, morate to kontekstualizirati. Ovdje se obračunava s političkim protivnicima. Danas se poruke vode jednom ključnom riječi”, kazao je na kraju Boris Malešević.

R.I. /Foto:rtl

 

Komentari
Share Button