Apel prometnog stručnjaka: Ne zatvarajte Rotor, hitno izgradite Jarunski most!

prosinac 16, 2018 maxportal
Share Button

Građevinske tvrtke 21. prosinca ionako idu na kolektivni odmor te se sljedećih tjedana neće raditi gotovo ništa i nepotrebno će se, u Adventskom ozračju, maltretirati građane. 



PIŠE: Dr. Željko Marušić/foto:jabuka.tv

Dotada treba osmisliti konzerviranje obavljenih radova i pokrenuti izgradnju najvažnijih zagrebačkih cestovnih premosnica

A što radi doktor B.? Umjesto da teškom srčanom bolesniku hitno ugradi dvije nužne premosnice, kako bi profunkcionirao i preživio, propisuje mu Viagru. Jasno je i zašto…

Zagrebački prometni sustav je poput teškog srčanog bolesnika kojem hitno trebaju dvije premosnice: Jarunski most, iz pravca Petrovaradinske ulice prema Blatu i denivelirana spojnica Avenije Gojka Šuška i Ulice Dragutina Mandla na Domovinski most. Prva će za najmanje 30 posto smanjiti prometno opterećenje Remetinečkog rotora, nakon čega bi se moglo shvatiti da bitne rekonstrukcije nisu potrebne!

Naime, ako se ‘Teorijom repova’ razmatraju prometna zagušenja u vršnim opterećenjima (‘špice’), a to itekako potvrđuje prometna praksa, pokazat će se da smanjenje vremenskog priljeva vozila za 10 posto gužve smanjuje za 25 posto, ako se broj vozila smanji za 20 posto, gužve se reduciraju za 50 posto, a ako se smanji za 30 posto, gužve nestaju!

Vrijedi i obrat, jer povećanje prometa od 20 do 30 posto u vršnim terminima znači potpuno zakrčenje. A to bi se moglo dogoditi nakon zatvaranja Remetinečkog rotora, jer je propusna moć alternativnih pravaca 30-ak posto manja od sadašnjeg stanja, to znači da će sadašnje vršno opterećenje, za njihove karakteristike propusne moći, biti za trećinu iznad limita, što će značiti kaos.

No, to treba najprije naučiti, a potom znati i željeti primjenjivati. Pa nakon izgradnje Jarunskog mosta većina onih koji iz zapadnog dijela Zagreba (Malešnice, Španskog, Prečkog, Rudeša, Jaruna…) žele na Lanište, u kompleks Alena Centra, Novi Zagreb, Buzin… više, neprirodno neće trebati ići Remetinečkim rotorom.

Nakon izgradnje Jarunskog mosta, izvjesno, shvatilo bi se da temeljita rekonstrukcija nije ni potrebna! Bila bi dovoljna unapređenja u signalizaciji i regulaciji.

Slično je i na istočnom dijelu Zagreba. Zašto su Heinzlova i Vukovarska, pogotovo na raskrižju neuralgična mjesta zagrebačkog prometa? Zašto je Prometni fakultet, na Kampusu Borongaj prometno najizoliraniji fakultet na svijetu?

Zato što se gotovo sav promet iz sjeveroistočnih dijelova Zagreba prema središnjim dijelovima neprirodno usmjerava na Branimirovu, pa na Heinzlovu. A rješenje je u deniveliranom raskrižju Ul. Dragutina Mandla, s Ul. Kneza Branimira (s obostranim priključcima), preko Borongaja, pa denivelirano ispod Slavonske avenije (s obostranim priključcima), na Domovinski most.

Prometno bi ‘prodisali’ zapadni i istočni dijelovi Zagreba, cjelokupni promet hrvatske metropole postao bi znatno protočniji i učinkovitiji, građani i poduzetnici trošili bi manje vremena i goriva, smanjila bi se i zagađenja zraka…

A što radi doktor B.? Umjesto da teškom srčanom bolesniku hitno ugradi dvije prijemosnice, kako bi profunkcionirao i preživio, propisuje mu Viagru. A, jasno je i zašto.

Kalkulacija ukupnih troškova mosta, za razliku od ove megalomanske i neprioritetne rekonstrukcije Remetinečkog rotora, egzaktna je po svjetskim standardima i ne može puno odstupati.

Zbog toga bi se, za malo više od pola cijene koliko će stajati rekonstrukcija Rotora mogao izgraditi Jarunski most, a ugovoriti ga treba na međunarodnom natječaju, vjerojatno bi iznenađujuće povoljnu ponudu dali Kinezi. A za cjelokupni ili neznatno veći iznos bilo bi moguće izraditi i deniveliranu spojnicu sjeveroistočnog dijela Zagreba na Domovinski most.

Efekti bi bili deseterostruko veći, a novac građana Zagreba (ne postoji ‘gradski’ niti ‘gradonačelnikov’ novac). A od rekonstrukcije Remetinečkog mosta izvjesno je, bit će malih i nikakvih efekata. U špicama će možda biti i štetan.

Jer kad kroz rekonstruirani Remetinečki rotor, koji ima i funkciju korisnog prigušivača u manjkavom prometnom sustavu protutnji promet prema Jadranskom mostu i Aveniji Dubrovnik, nastat će kontraefekt i zakrčenja će se samo premjestiti, možda i povećati.

Nastat će ‘prometni čepovi’ na semaforiziranim raskrižjima s Jadranskog mosta prema Savskoj i Horvaćanskoj te Avenija Dubrovnik i Avenije Većeslava Holjevca. Na kraju, ‘ceh’ u životnom, poslovnom i financijskom smislu platit će sami građani Zagreba, koji su u osnovi i glavni krivci jer su izabrali ovu gradsku vlast.

Da apsurd najavljenog zatvaranja Remetinečkog rotora bude potpun, građevinske tvrtke 21. prosinca ionako idu na kolektivni odmor te se sljedećih tjedana neće raditi gotovo ništa i nepotrebno će se, u Adventskom ozračju, maltretirati građane.

Dotada treba osmisliti konzerviranje obavljenih radova i pokrenuti izgradnju najvažnijih prometnih premosnica. Apel ministarstvu prometa: zaustavite zatvaranje Remetinečkog rotora i pokrenite hitnu izgradnju Jarunskog mosta!

Komentari
Share Button